خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران به ایلنا خبر داد:

تحویل ۴ میلیون اقلام مکشوفه بهداشتی به وزارت بهداشت/هشدار به گرانفروشان و توزیع‌کنندگان کالاهای تقلبی

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۸۸

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران از تحویل ۴ میلیون اقلام مکشوفه از جمله دستکش یکبار مصرف به هیات امنای ارزی وزارت بهداشت خبر داد.

«محمدعلی اسفنانی» مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت برخورد با احتکارکنندگان، متقلبان و گرانفروشان اقلام مورد نیاز بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده گفت: از ده روز گذشته تا به امروز قریب به 5 میلیون ماسک کشف شده است. همچنین 5 کانتینر دستکش یکبار مصرف که حدود 1700 کارتن بوده است نیز کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه مقادیر قابل توجهی مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده در طی روزهای اخیر کشف و ضبط شده است، گفت: طبق قانون مکلف هستیم وقتی انبار کالاهای احتکار شده کشف و ضبط می شود، باید احتکارکننده را ملزم به عرضه کالاها در بین مردم کنیم، اما در حال حاضر با توجه به شرایط کشور و اینکه این کالاها خاص هستند، براساس بخشنامه اداره کل تجهیزات پزشکی مقرر شده است، این اقلام مکشوفه تحویل هیات امنای ارزی یا دانشگاه های علوم پزشکی شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون بیش از 4 میلیون از اقلام مکشوفه به هیات امنای ارزی تحویل داده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه وضعیت بسیار بهتر شده است، چراکه هم افزایش تولید داشتیم و هم اقلام مکشوفه توزیع شده است.البته این کار ممکن است زمان بر باشد، اما امیدواریم به سرعت این کار انجام شود تا مردم نیز با مشکل مواجه نشوند. 

اسفنانی درباره گران فروشی و تقلب در اقلام ضدعفونی کننده خاطرنشان کرد: ما در سازمان تعزیرات در دو مورد خیلی جدی ورود کرده‌ایم یکی از آنها بحث گران فروشی و دیگری بحث تقلب است. برخی از افراد نیز متاسفانه در این فضا اقدام به توزیع کالاهای تقلبی می‌کنند از همین رو ما هم با اجناس تقلبی و هم با گران فروشی به شدت برخورد می‌کنیم و در صورت مشاهده قطعا نسبت به پلمپ آن فروشگاه یا واحد تولیدی اقدام خواهیم کرد. 

وی درباره نامه اخیر وزیر بهداشت در خصوص مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک تصریح کرد: خطاب نامه آقای وزیر به ما نبوده است، چراکه نهادهای سلامتی کشور مبنای نیاز خود را روی کشفیات احتمالی نمی گذارند. مبنای برطرف شدن نیاز نهادهای متولی سلامت بر تولیدات کشور است که باید این تولیدکنندگان تولیدات خود را در اختیار وزارت بهداشت قراردهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز