خبرگزاری کار ایران

گزارش اقدامات مدیریت بحران شهرداری در مساله کرونا در صحن شورا قرائت شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۴۹۹

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شواری شهر تهران برلزوم قرائت گزارش های ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران در مساله کرونا در صحن شورای شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجد جامعی در جریان دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: همانطور که وزارت بهداشت در صف اول مقابله با ویروس کرونا قرار دارد، مدیریت شهری نیز در صف اول خدمات‌رسانی در حوزه خدمات شهری است و به این مساله نباید صرفاً به عنوان یک موضوع بهداشتی و درمانی نگاه کرد بلکه با یک نگاه اجتماعی قابل مدیریت است.

وی با بیان مشخص بودن تکلیف مدیریت شهری در بحران‌هایی مانند زلزله، سیل و حتی آتش‌سوزی پلاسکو گفت: تعداد تلفات این ویروس در شهر تهران بیش از این حوادث است و فراگیرتر است، بنابراین باید مشخص شود چه اقدامی برای شهر و شهروندان انجام می‌شود؛ باید در جامعه حس شود که چه فعالیتی می‌کنیم، درحالی‌که اکنون چنین مسئله‌ای از سوی شهروندان حس نمی‌شود.

مسجدجامعی با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر کاهش درآمدهای شهرداری اظهار داشت: شیوع این بیماری در تمام بخش‌های شهرداری ایجاد مشکل کرده؛ برج میلاد تعطیل شده و مطمئناً کاهش درآمد خواهد داشت. ورزشگاه‌های شهرداری و مترو هم چنین وضعیتی دارند بنابراین شهرداری بیشترین تأثیر را از این ویروس خواهد دید. البته در حوزه خدماتی نیز این‌گونه است؛ ۸۰ هزار راننده تاکسی و تعداد زیادی راننده اتوبوس روزانه با شهروندان در ارتباط هستند و شهرداری روزانه خدماتی به شهروندان ارائه می‌دهد که نمی دانیم از ایمنی لازم و حداقل ها برخودار هستند؟ شست‌وشوی اتوبوس‌ها و مترو، بخشی از این اقدامات است. مبلمان شهری باید ضدعفونی شود. ما دقیقاً نمی‌دانیم ستاد بحران در این روز چه کاری انجام می‌دهد. باید گزارش ستاد بحران در صحن شورا ارائه شو و گزارش در اتاق های در بسته نباید قرائت شود. این اشتباه حوزه مدیریت است که بیماری را تنها در حوزه پزشکی محدود می‌کند.

او با اشاره به بررسی لایحه بودجه شهر تهران در سال ۹۹ بر توجه به حق حیات شهروندان تاکید کرد و گفت: اولین مساله حق حیات و حق سلامت شهروندان است و اعتبارات ما باید به این سمت برود در بودجه شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

مسجدجامعی با تاکید بر اینکه باید فضای اعتماد اجتماعی برمبنای ارائه گزارش ها شکل بگیرد گفت: باید صدای این بحران از شورا شنیده شود. حق حیات مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری است  و در حوادثی که تلفات کمتری داشت نیز ما صورتجلسه را عوض کردیم. باید جان مردم را به آنها برگردانیم و تمام حوزه های مدیریت شهری دراین موضوع درگیر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز