خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول وزارت بهداشت در گفت‌‌وگو با ایلنا:

معاینه شهروندان درب خانه‌ها در دستور کار نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۴۹۸

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان طرح "بیماریابی خانه به خانه کروناویروس" را تشریح کرد.

«حسین عرفانی» رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح "بیماریابی خانه به خانه کروناویروس" گفت: اجرای این طرح اینگونه نخواهد بود که تیم مذکور به درب خانه تک‌تک شهروندان مراجعه کند. در واقع این یک ظرفیت بسیج اجتماعی است، که می‌بایست این پتانسیل را برای مواقع ضروری آماده کنیم. 

عرفانی افزود: از امروز این پتانسیل بالفعل شده است، اما اینکه تیم‌ها وارد عمل شوند و با مراجعه به درب خانه‌ها، معاینه شهروندان را انجام دهند، چنین دستور کاری نه بوده و نیست. 

وی افزود: تا زمانی که ضرورت ندارد ما به این اقدام متوسل نمی‌شویم. یکی از نگرانی‌ها این است که امکان دارد ویروس توسط همین تیم‌ها منتشر شود. در شرایط کنونی لازم به ایجاد مزاحمت برای مردم نیست. تنها در موارد ضروری که ممکن است، پیش آید و پیگیری درب منازل لازم باشد، اگر ظرفیت کادر درمانی پاسخ‌گو نبود، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. 

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در پاسخ به این پرسش که به طور مشخص چه زمانی از این تیم‌ها استفاده می‌شود؟ بیان کرد: این به آمار شیوع بستگی دارد. ما سناریوهای مختلفی را پیش رو داریم. باید تا حدی که امکان افزایش ابتلای جمعیت وجود دارد، پیش‌بینی‌های لازم هم انجام گیرد. باید این نیروها سازمان‌دهی شوند که خوشبختانه مراحل اولیه آن انجام شده است. 

همچنین عرفانی، در رابطه با اظهارنظر معاون سازمان نظام پزشکی، مبنی بر اینکه میل به همکاری از سوی پزشکان حاضر در مطب‌ها ابراز شده ‌است، اما منوط به تامین پوشش با ایمنی بالا و امکاناتی برای جلوگیری از انتقال بیماری است، اظهار کرد: باید پرسید منظور از لباس ایمنی بالا چه تجهیزاتی است؟ بنده خود پزشکی هستم که مطب دارم، در مطب خود معاینه بیمار انجام می‌دهم، و البته نیازی ندارم که لباس فضائی داشته باشم تا از ابتلای خودم جلوگیری کنم. 

وی در ادامه گفت: ما پزشکان لازم است بیماری را بشناسیم و به تناسب آن بیماری اقدام به رعایت اصول ایمنی کنیم. 

عرفانی افزود: انتقال این بیماری از طریق قطرات تنفسی است. پزشک برای تشخیص آن دسته از بیماری‌هایی که ذرات تنفسی ایجاد می‌کنند، باید اقدام حفاظتی استاندارد مربوطه را رعایت کند. با هر مشکلی باید به تناسب خود آن مقابله کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز