خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

ثبت ۸ مورد جدید ابتلا به بیماری کروناویروس در استان فارس/ تاکنون ۲۷ مورد ابتلا به کروناویروس در فارس تایید شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۱۸۵

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ۸ مورد جدید ابتلا به بیماری کروناویروس در استان فارس تایید شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول همتی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ مورد ابتلا به کروناویروس در فارس تایید شده است، گفت: آزمایشگاه تشخیص کروناویروس استان فارس، از روز گذشته (یکشنبه یازده اسفند) تاکنون، هشت مورد جدید ابتلا به این بیماری را شناسایی کرده و تمام موارد به تایید وزارت بهداشت رسیده است.

وی با اشاره به تلاش تیم های سلامت استان برای تقویت چرخه شناسایی مبتلایان و ریشه کنی هر چه سریع تر این بیماری در استان فارس، افزود: بر اساس پیش بینی دست اندرکاران نظام سلامت، در هفته جاری روند شناسایی مبتلایان به کمک افزایش کیت های تشخیصی و راه اندازی آزمایشگاه های تشخیصی در برخی استان‌های کشور، سیر صعودی یافته است و امیدواریم این روند، به زودی متوقف شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز کلید پیشگیری از این بیماری را خودمراقبتی و جدی گرفتن توصیه های بهداشتی نظیر کاهش تردد در خارج از منزل، شست و شوی منظم دست ها و ضدعفونی سطوح عنوان و اضافه کرد: این توصیه ها در خصوص افراد گروه های پرخطر نظیر سالمندان، مادران باردار و بیماران قلبی و یا مبتلایان به دیابت، از اهمیت بیشتری برخوردار است و با توجه به پیوستگی زنجیره رعایت بهداشت فردی در ارتقای سلامت عمومی جامعه، انتظار می رود عموم مردم در این حرکت ملی سهیم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز