خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد؛

پیش‌بینی تدابیر مقابله با شیوع کرونا در بین دانشجویان خارجی

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۱۱۳

دانشگاه علوم پزشکی تهران تدابیری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بین دانشجویان خارجی دانشگاه پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، جلسه اضطراری شورای مدیران معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با موضوع پیش‌بینی راهکارهایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در میان دانشجویان بین‌المللی به ویژه در خوابگاه‌ها برگزار شد.

الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از وضعیت دانشجویان بین‌الملل در خوابگاه‌های دانشگاه ارائه کرد و گفت: وضعیت سلامت عمومی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه با آغاز شیوع ویروس کرونا به صورت کامل بررسی شد.

پس از آن امیرحسین معماری، مدیر توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به بیان توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچون راه‌اندازی کمپین اطلاع‌رسانی با هدف ثبت وضعیت دانشجویان و ورود و خروج آن‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

امیرحسین تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌های صورت گرفته به سفرای کشورهایی که بیشترین تعداد دانشجو در دانشگاه را دارند، تأکید کرد.

سپس، محمدحسین پور غریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران تقویت اقدامات بهداشتی در خوابگاه‌های دانشجویان خارجی را ضروری دانست و گفت: لزوم جداسازی خوابگاه دانشجویان بالینی از سایر دانشجویان احساس می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین باید با پیش‌بینی راهکارهایی از حضور دانشجویان بین‌الملل در سطح شهر و خروج آن‌ها از خوابگاه‌ها برای کارهای غیرضرور جلوگیری کرد.

رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان اینکه پمفلت آمورشی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس به زبان انگلیسی میان دانشجویان خارجی توزیع شده است، افزود: در راستای تسهیل خروج دانشجویان بین المللی از کشور هماهنگی‌های لازم با سفارتخانه‌های مربوطه انجام شده و دانشگاه نهایت همکاری را با دانشجویان خواهد داشت.

در ادامه، مقرر شد ظرف چند روز آینده برنامه‌ای برای آموزش مباحث درسی به صورت مجازی در بسترهای موجود با همکاری مدیریت بین‌المللی سازی الکترونیک معاونت بین‌الملل و معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل تهیه شود.

همچنین قرار شد اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن خوابگاه‌ها و اطلاع‌رسانی بیشتر به دانشجویان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام و اخذ مجوزهای لازم برای تعویق زمان برگزاری امتحانات دانشجویان خارجی پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز