خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

سهم دانش‌آموزان مناطق محروم از آموزش اینترنتی چقدر است؟ ضعف کانال ارتباطی در سیستان وبلوچستان چالش آموزش مجازی

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۷۴۶

رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضعف کانال ارتباطی و اینترنتی را چالش دانش‌آموزان استان برای آموزش مجازی عنوان کرد.

«امین نخعی» رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت آموزش مجازی در این استان گفت: این مشکل فقط برای زاهدان نیست و تمام استان سیستان و بلوچستان با آن مواجه است. شاید در زاهدان چندان مشکلات حاد نباشد اما در روستاها حاد است.

وی ادامه داد: دانش آموزان عشایری یک ارتباط پایدار ندارند که بتوانیم آنها را در این کلاس‌ها شرکت دهیم. اگر قرار باشد کاری صورت گیرد باید برای کل استان سیستان و بلوچستان باشد. در حال حاضر ما ارتباط چندانی با دانش‌آموزان عشایری نداریم که در سطح استان پخش هستند و اغلب آنان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، البته آقای بلوچ زهی مدیر کل فناوری اطلاعات استان سیستان و بلوچستان ارتباط خوبی با آنها دارند و با اپراتورهای خود مثل همراه اول، ایرانسل و های‌وب همکاری می‌کنند تا کل استان از طریق امواج رادیویی و ماهواره ارتباط اینترنتی داشته باشند.

نخعی گفت: اگر وسیله ارتباطی هم تهیه و در اختیار مردم استان گذاشته شود باز هم کانال ارتباطی بین ما برقرار نیست. البته کارهای خوبی صورت گرفته و نسبت به قبل روند گسترش اینترنت در استان از طرق مختلف خیلی پیشرفت کرده است.

رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: می‌توانم بگویم بعضی از مدارس ما حتی برق ندارند. عمده مشکلات استان در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزش آنلاین این است که کانال ارتباطی ما مشکل دارد. البته سرپرست وزارت آموزش و پرورش استان با آقای جهرمی طرحی بابت هوشمندسازی مدارس امضاء کردند. در حال حاضر نیز در راستای این بخشنامه درباره هوشمند شدن تعدادی از جلسه‌ داریم تا ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم.

وی افزود: روز گذشته در جلسه شورای معاونان به همکاران پیشنهاد دادیم برای این که بتوانیم آموزش آنلاین را در سطح استان و برای هفتاد تا هشتاد هزار دانش آموز گسترش دهیم بهترین کار این است که سرورهای خودمان که در استان مستقر هستند را ارتقاء دهیم. یک مشکل دیگر ما این است که باید بتوانیم به کل استان اینترنت بدهیم تا یک کانال ارتباطی داشته باشند.

رییس اداره فناوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که آیا اینترنتی که جهت آموزش به دانش آموزان ارائه خواهد شد، رایگان است؟ گفت: هنوز بر سر این موضوع بحث نشده است. البته وزارت آموزش و پرورش سامانه‌ای دارد که هشتاد درصد هزینه اینترنت رایگان است. در حال حاضر فقط پیگیر این هستیم که سامانه‌های خودمان را در استان برای دانش آموزان رایگان کنیم و قرار است در جلسه امروز مطرح کنیم تا ببینیم چه راهکاری برای این کار در نظر گرفته شده است. تمام تلاش ما این است در برهه‌ای که مدارس تعطیل است و همه دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم و آنهایی که کنکور دارند از آموزش دور نمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز