خبرگزاری کار ایران

زینب نصیری خبرداد:

سامانه 137 شهرداری تهران پاسخگوی سوالات کرونایی مردم/پایش کارکنان شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۵۶۲

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از پایش کارکنان ساختمان‌های اصلی شهر تهران از روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران در نشست اینترنتی خود با اصحاب رسانه درباره اقدامات حوزه سلامت شهرداری تهران گفت: یک سری اقدامات منسجم از طریق اداره کل سلامت و در ارتباط با مجموعه وزارت بهداشت اتفاق افتاده است. البته از قبل از این زمان یعنی دو هفته قبل و زمانی که ما احتمال می‌دادیم که ویروس کرونا وارد کشور شود ما از طریق همه 352 محله شهرداری و خانه‌‌های سلامت بحث آموزش به شهروندان را در مساجد، مدارس و خانه‌های سلامت شروع کردیم.

وی ادامه داد: این اقدام بسیار به موقع بود چراکه زمانی که ویروس وارد شهر تهران شد و ما دیگر عملا نمی‌توانستیم دوره‌‌ها‌ی گروهی را در محله‌های شهر تهران انجام دهیم بخش قابل توجهی از شهروندان و دانش‌آموزان را در مدارس آموزش داده بودیم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما آموزش‌ها را بعد از شیوع ویروس به صورت غیر حضوری دنبال کردیم و هم در بدنه کارکنان شهرداری تهران و هم تولید محتوا و پیکج‌های آموزشی که در سطح همه محلات شهر تهران توزیع شد اقدامات مناسبی انجام شد همچنین در تمام زیرساخت‌هایی که در شهر تهران وجود داشت تولید محتوا انجام شد و با همکاری مرکز ارتباطات شهرداری تهران توزیع شده است و همچنان ادامه پیدا می‌کند.

نصیری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات که در این مدت انجام شده است تعاملی بود که با وزارت بهداشت صورت گرفت با توجه به اینکه شهرداری تهران وسعت عملیات و گستردگی کاری دارد اما بسیاری از برنامه‌های سازمان‌ها و مجموعه‌‌هایش در پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت برای بحث مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا منتشر کرده بود، وجود نداشت و این هماهنگی انجام شد و 15 شیوه نامه ویژه مراکز شهرداری تهران توسط همکاری مشترک بین سازمان‌های متبوع ما و اداره کل سلامت و وزارت بهداشت نوشته شده است. از جمله پروتکل‌هایی که برای گرمخانه‌های شهر تهران، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو، مجموعه‌های CNG و مبلمان شهری و همچنین ظرفیت‌هایی که در مجموعه شهر تهران وجود داشت نوشته شد و تدوین این پروتکل‌ها کمک کرد تا همین پروتکل‌ها برای سایر کلانشهرهای کشور هم مد نظر قرار گرفته و استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که اتفاق افتاد متناسب با نیازهایی است که هر کدام از این سازمان‌ها مانند تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی، مترو، سازمان میادین میوه و تره‌بار، گرمخانه‌‌ها و سازمان بهشت زهرا داشتند همکاران ما برای کارکنان این سازمان‌ها و شهروندانی که در هر کدام از این مجموعه‌ها حضور پیدا کرد و با توجه به نیازهای خاص خودشان تولید محتوا کرده‌اند. این محتواها هم در فضای مجازی منتشر شده است و هم در اختیار سازمان‌ها قرار گرفته و سازمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران تصریح کرد: از دیگر اقدامات کار مشترکی است که با مجموعه 137 انجام شده است که از امروز در سامانه 137 پاسخگوی شهروندان در حوزه ویروس کرونا است و شهروندان می‌توانند اگر می‌خواهند کار داوطلبانه داشته یا اهدایی داشته باشند روی سامانه 137 مراجعه کرده و همچنین می‌توانند از طریق این سامانه مردم بر اقدامات شهرداری تهران نظارت داشته باشند.

نصیری درباره بحث پایش سلامت کارکنان شهرداری تهران گفت: در خصوص پایش کارکنان از روز گذشته در تمام ساختمان‌‌های اصلی شهر تهران بحث غربالگری و تب‌سنجی را برای کارکنان شهرداری تهران انجام می‌دهند چنانچه همکاران ما 38 درجه یا بالاتر داشته باشند این افراد را به مراکز درمانی که در هر منطقه‌ای است ارجاع می‌دهند به این افراد گفته می‌شود به سرکار نیایند و استراحت کرده و چنانچه نیاز بود به مراکز درمانی مراجعه کنند و بعد از طی شدن فرآیند بهبودی به مجموعه خود بازگردند. همچنین وزارت بهداشت به هر صورتی که بخواهد مباحث آموزشی را داشته باشد می‌توانند از ظرفیت ما استفاده کنند.

وی ادامه داد: اقدامات متعدد در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا آغاز شد ما همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت داشتیم در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی هر محتوایی که تولید می‌شود کاملا با تایید وزارت بهداشت است در حوزه شیوه‌نامه‌های بهداشت محیط که در بخش‌های مختلف شهرداری تهران انجام می‌شود از جمله اقدامات مشترکی است که بین ما و مجموعه وزارت بهداشت اتفاق افتاده است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران درباره اقدامات شهرداری تهران در خصوص فوریت‌های اجتماعی و کارکنان شاغل در گرمخانه‌ها گفت: یکی از گروه‌های مهم که حتما باید توجه شود افراد بی‌خانمانی هستند که در گرمخانه‌‌های شهرداری تهران همیشه حضور داشته و شهرداری تهران خدمات اجتماعی، حمایتی به آنها ارائه می‌کرده است و متکدیان و افرادی که در دو سامان‌سرای شهرداری هستند.

وی ادامه داد: همکاران‌مان در گشت‌های فوریت‌های اجتماعی این افراد را در سطح شهر تهران شناسایی کرده و منتقل می‌کنند هم بحث سلامت‌شان بسیار با اهمیت است و هم بسیار دارای حساسیت است چراکه با گروه مخاطبی در ارتباط هستند که این گروه مخاطب های‌ریکس است و نیاز است که ضمن اینکه به آنها خدمات کاملی را ارائه می‌دهیم همکاران ما مراقبت‌های لازم را داشته باشند. لباس‌های لازم و ظرفیت‌های لازمی که باید در اختیار مجموعه خدمات اجتماعی قرار داده‌اند و فراخوانی داده شده است که پزشکان، پیراپزشکان و مددکاران اجتماعی برای همکاری در این مجموعه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز