خبرگزاری کار ایران

کاهش ۲۵درصدی وابستگی بودجه سازمان و شرکت‌های شهرداری

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۳۱۶

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از کاهش ۲۵ درصد ی وابستگی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها به شهرداری تهران در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن رسولی در  جریان دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران و بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران، سازمان و شرکت های تابعه (بخش درآمد، منابع و تبصره ها) گفت: یکی از وظایف مهم شورای شهر تهران نهایی کردن لایحه بودجه است. بر اساس برنامه زمان‌بندی حداکثر باید تا پایان اسفندماه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران نهایی شود، امیدواریم با همکاری اعضای این امر محقق شود.

او در ادامه گفت: در جلسه گذشته که لایحه شهرداری به بحث گذاشته شد، تغییراتی در این لایحه متناسب با نظر توسط کمیسیون ها در لایحه ایجاد شد. براین اساس رقم منابع درآمدی در لایحه بودجه ۳۰ هزار و ۵۷۴ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان تعیین شد که نسبت به لایحه ارسالی شهرداری ۳۷۴ میلیارد تومان رشد دارد. 

وی با بیان اینکه بودجه تعیین شده در لایحه شهرداری نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ با متمم آن ۲۶ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: در بحث مصارف و هزینه‌ها متناسب با راهبردهای شورای شهر تهران تغییراتی حاصل شد. بر این اساس۳۰ میلیارد تومان در ردیف کمک بودجه شهرداری به پلیس راهور اضافه شد، همچنین در حوزه معماری و شهرسازی با مصوبه شورا و تمرکز بر پروژه‌های تحقق پذیر اولویت محور ۱۵۰ میلیارد تومان برای دو پروژه ساماندهی محله کن‌ و فرحزاد و نیز طرح نیلوفری مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران تخصیص یافت تا اعتبار در این سرفصل به ۳۷۳ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: درآمدهای پایدار شهرداری تهران در سال آینده در صورت تحقق بودجه به مرز ۳۹ درصد کل بودجه افزایش خواهد داد. همچنین از مجموع بودجه مصوب ۴۷ درصد سهم بخش تملک و دارایی ها و پروژه های عمرانی، ۳۷ درصد سهم هزینه‌های جاری و مابقی نیز صرف پرداخت دیون خواهد شد.

رسولی با اشاره به اینکه یک سوم بودجه سال ۹۹ یعنی ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۴ پروژه اولویت محور و تحقق‌پذیر بر مبنای مصوبات برنامه سوم توسعه شهر تهران اختصاص خواهد یافت، اعلام کرد: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی اعتبار تعیین شده تا با همکاری مردم و شورایاری‌ها شاهد تغییرات محسوس در بهسازی و ارتقای کیفیت محلات باشیم.

رسولی ادامه داد: بر اساس راهبرد تعیین شده در حوزه مدیریت شهری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ برای توسعه حمل و نقل عمومی، زیر ساخت ناوگان عمومی و بهره‌برداری تخصیص خواهد یافت. در حوزه کوچک سازی شهرداری اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است با این رقم امکان خارج شدن حدود ۳هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان شهرداری از طریق بازنشستگی در موعد مقرر، بازنشستگی پیش از موعد و تشویقی فراهم می‌گردد. 

وی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، وابستگی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها به شهرداری تهران در حد ۲۵ درصد و کمک زیان دریافتی سازمان‌ها و شرکت‌ها به شهرداری ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و مقرر شد ۴۵۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت دیون به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز