خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

توضیح درباره چرایی حضور اساتید در دانشگا‌ه‌ها/ تداوم برگزاری کلاس‌های مجازی در گرو دستور ستاد مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۱۸۱

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا هر زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، کلاس‌های مجازی در دانشگاه‌ها ادامه دارد.

«علی خاکی صدیق» معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، دربار تردد اعضای هیات علمی از شهرهای دیگر برای برگزاری جلسات دانشگاهی گفت‌: دانشگاه‌ها کلاس حضوری ندارند.اساتیدی که در تردد هستند، اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها هستند که مثل سایر کارکنان دانشگاه کارهای دیگری غیر از تدریس حضوری مثل راهنمایی پروژه‌های پژوهشی، تالیفات و کارهای اجرایی انجام می‌دهند و شامل اساتیدی نمی‌شود که به صورت حق‌التدریسی تدریس می‌کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: طبق بخشنامه‌ای که صادر کردیم، کلاس‌های حضوری فقط در صورتی تشکیل خواهد شد که کاملا سلامت حاضرین در کلاس‌ها رعایت شود.

خاکی صدیق با بیان اینکه برگزاری کلاس درس در شهرهایی که مورد مشکوکی مشاهده نشده بلامانع است، گفت: ممکن است در شهری هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و همه دانشجوهای خود آن شهر باشند، در این صورت تشکیل کلاس ایرادی ندارد، اما به دلیل اینکه در حال حاضر عمدتا این گونه نیست و افراد از جاهای مختلف  به دانشگاه‌ها می‌آیند، گفته شده که کلاس حضوری تشکیل نشود.

وی در پاسخ به این سوال که در دانشگاه‌های بزرگ حجم جلسات هیئت علمی و سایر جلسات درون دانشگاهی چقدر محدود شده است؟ گفت: دفاعیه‌ها و جلسات پروژه‌های پژوهشی محدود نشده، بلکه همایش‌ها، سمینارها و سخنرانی‌ها محدود شده و تشکیل نمی‌شود.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: به عنوان مثال یک عضو هیئت علمی که تیمی دو سه نفره دارد، یک پروژه پژوهشی را دنبال می‌کند و در زمان‌های مختلف با تیم خود قرار می‌گذارد، طی این قرارها، راهنمایی‌ها و تصمیماتشان را برای پیشبرد کار بیان می‌کند، انجام اینگونه کارها محدودیتی ندارد.

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که کلاس‌های مجازی تا چه می‌تواند ادامه داشته باشد؟ گفت: ما تابع وزارت بهداشت هستیم و تا هر زمانی که ستاد مبارزه با بیماری کرونا اعلام کند، کلاس‌های مجازی ادامه دارد و هر وقت اعلام کردند، ایمن است کلاس‌های حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز