خبرگزاری کار ایران

محسنی‌بندپی مطرح کرد:

پیش‌بینی نمی‌شد کرونا این‌طور همه‌گیر شود/ بهترین مکان منزل افراد است/آموزش و همکاری مردم اثربخش‌ترین اقدام در کنترل کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۰۸۲

استاندار تهران تاکید کرد که آموزش و همکاری مردم اثربخش‌ترین اقدام در کنترل کرونا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در یک برنامه تلویزیونی گفت: همه انسجام بین‌بخشی و هم‌افزایی انجام شده تا تصمیمات ستاد مقابله با کرونا انجام شود.

استاندار تهران درباره ساعت کار ادارات خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اقداماتی را که چین انجام داده ارایه می‌کند. یکی از این مدل‌ها کاهش رفت و آمد شهری و کاهش تجمعات است. اگر شرایطی فراهم کنیم حضور و تجمع کمتر شود می‌توانیم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

محسنی بندپی متذکر شد: اینکه گفته شد از ساعت ۸ تا ۴ سرکار باشند؛ ما این تصمیم را براساس رویکرد علمی گرفتیم و  تلاش کردیم ناهار را حذف کنیم. همچنین کسانی که بیماران زمینه‌ای دارند و ریسک‌پذیری بالایی دارند حضور نداشته باشند تا مشکلاتی برای آنها ایجاد نشود.

وی درباره اقدامات حکومتی درباره قرنطینه شهرها هم گفت: براساس دستورالعمل مقرر شد تیم مادر پزشکی در مبادی شهرها مستقر و نسبت به ارزیابی مسافران اقدام کند. بهترین مکان منزل افراد است. سرویس‌های بهداشتی عمومی همه جای کشور تعطیل شده است. آموزش مردم و همکاری مردم اثربخش‌ترین اقدام در کنترل این بیماری است.

بندپی درباره تعطیلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمسیون تلفیق مجلس از فردا کار خود را آغاز می‌کند و به محض اتمام  کار کمیسیون تلفیق صحت علنی کار خود را آغاز می‌کند.

وی درباره پروازهای هواپیمایی ماهان گفت: ۵۷ دانشجو پروتکل مشخصی درباره آنها انجام شده و گواهی سلامت به آنها داده شده است. هواپیمایی ماهان به ووهان پرواز نداشته؛ البته می‌شد این پروازها را کم یا متوقف کرد اما آن موقع پیش‌بینی نمی‌شد ویروس کرونا این‌طور همه‌گیری را داشته باشد. البته کشورهای دیگر که پرواز نداشتند هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بندپی درباره اقلام مکشوفه ادامه داد: مصوبه‌ای داشتیم که تعزیرات حکومتی هر اقلامی را که کشف می‌کند در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد و اجازه آن را از قوه‌قضاییه خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: ابتدا تنها آزمایشگاه تشخیصی بیمارستان مسیح دانشوری بود اما الان آزمایشگاه تشخیصی در استان‌های درگیر نیز ایجاد شده و آمار ما روزهای آتی نیز بیشتر خواهد شد.

استاندار تهران گفت: ویروس کرونا اگر وارد ریه شود خطرناک است و اگر ویروس وارد معده شود خطرناک نیست و این موضوعی است که توسط دانشمندان تایید شده است.

بندپی درباره ایجاد محلی به‌عنوان قرنطینه در شهر آفتاب گفت: ما در استان پیش‌بینی کردیم هر بیماری که نیازمند بستری باشد آمادگی لازم برای بستری او در بیمارستان وجود دارد. هم سازمان تامین اجتماعی و هم نیروهای مسلح و هم دستگاه‌هایی که ناوگان بیمارستانی دارند به میدان آمده‌اند. در حال حاضر ۴۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان داریم که چنانچه نیاز شد مورد استفاده قرار دهیم.

وی درباره پخش فیلم‌هایی از کشور چین درباره خودروهایی که دود در شهر منتشر می‌کنند، گفت: آنچه توصیه شده برای ریشه‌کنی این ویروس رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است. شهرداری تهران در حمل‌ونقل عمومی ضدعفونی می‌کند. گندزدایی بدون شک از دودزدایی بیشتر تاثیر دارد.

استاندار تهران درباره کمبود مواد ضدعفونی کننده تصریح کرد: تمام صنایع استان که امکان تولید این مواد را داشته باشند وارد کار شده‌اند. نظام سلامت کشور در امر اقدامات بهداشتی سبقه خوبی دارد و بیماری‌های واگیردار در کشور ریشه‌کن شده است. این ویروس هم رصد می‌شده و تمهیدات و آمادگی لازم وجود داشت. ظرفیت لازم ایجاد شده است.

وی درباره قطع آب بهارستان و حصارک پایین گفت: این چند روز مانند آخر تیرماه آب مصرف می‌شود و ما با پیک مصرف روبرو هستیم که از مردم می‌خواهیم در مصرف آب مراعات کنند.

وبندپی در پایان درباره طرح ترافیک هم گفت: طرح ترافیک کاهش پیدا کرده است. شاید بتوان طرح ترافیک را حذف کرد اما ما می‌خواهیم مردم در خانه بمانند و بیرون نیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز