خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر خبر داد:

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در اطلاع‌رسانی و پیشگیری از کرونا در مناطق پرخطر

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۷۳۴

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر نقش سمن‌ها در فرهنگ‌سازی، گفت: این سازمان از ظرفیت سمن‌ها برای اطلاع‌رسانی و کاهش شیوع بیماری کرونا در مناطق پرخطر استفاده می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمد نصیری در نخستین جلسه هم اندیشی و هماهنگی با سمن‌های همکار با هلال‌احمر به منظور بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا و پیش‌بینی اقدامات لازم در استان تهران، گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان نزدیک ترین گروه‌های اجتماعی به مردم می‌توانند در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی بهداشتی و پزشکی نقش‌آقرینی کنند.

وی با بیان اینکه نباید ذهن جامعه را مشوش کرد، افزود: حضور و اطلاع رسانی به موقع و به‌هنگام  نیروهای داوطلب آموزش دیده به ویژه در مناطق پرخطر می‌تواند از شیوع و کاهش مخاطرات ناشی از ویروس کرونا کمک کند. به علاوه می‌توان با استفاده از ظرفیت تولیدی سمن‌ها، تجهیزات مورد نیاز پیشگیری مانند ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را در کمترین زمان تهیه کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود:  برای بیان اهمیت موضوع و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها ضروری است تا مربیانی از معاونت آموزش و پژوهش هلال‌احمر  با ارائه آموزش‌های حضوری و مجازی  نسبت به اطلاع‌رسانی و آموزش داوطلبان مشارکت‌کننده در این طرح بزرگ ملی اقدام کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با آموزش‌های لازم و مداخله به‌هنگام، از ابتلا و شیوع این بیماری به ویژه در میان گروهای پرخطر همچون کودکان کار پیشگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز