خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور:

تلفن ۱۱۵ به فوریت‌های پزشکی اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۶۶۸

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تلفن ۱۱۵ به فوریت‌های پزشکی اختصاص دارد و مردم برای دریافت هرگونه اطلاعات راجع به کرونا و گرفتن خدمات در این زمینه با تلفن ۱۹۰ تماس بگیرند.

به گزارش ایلنا،‌ پیرحسین کولیوند با بیان اینکه تلفن ۱۱۵ به فوریت پزشکی اختصاص دارد، گفت: هنوز هم متاسفانه شاهد هستیم که برخی افراد با این خط ایجاد مزاحمت می‌کنند و این موضوع ما را  نگران می‌کند، چراکه این مزاحمت روند خدمات رسانی را کند می‌کند.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا شست و شوی دست هاست، ادامه داد: وقتی که بیمار مبتلا به کرونا توسط اورژانس منتقل می‌شود خانواده وی نیز تحت حمایت و مراقبت قرار می‌گیرند  و به آنها اطمینان می دهیم با تمام توان کار خواهیم کرد. همچنین روزانه جلساتی را در وزارت بهداشت برگزار می کنیم و تصمیم گیری هایی برای دستگاه و تکالیف آنها تعیین و راهنمایی های نیز به آنها داده می شود و تکالیف نیز به دستگاه ها ابلاغ می شود.

رییس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در این ستاد اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها و لوازم فردی مورد نیاز در اوژانس نیز شارژ می شود با توجه به اینکه ما در ۱۱۵ خط مقدم و مدافعان سلامت هستیم و نیازها را بررسی می کنیم کالاها و تجهیزات موردنیاز نیرو عملیاتی را تامین می کنیم و در حال حاضر هم مواد ضد عفونی توزیع شده است و همچنین ظرفیت تولید این مواد را بالا برده ایم.

وی اعلام کرد: باید حتما مردم توجه داشته باشند که مردم عادی که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، نیازی  به ماسک ندارد، مگر اینکه با بیمار مواجه باشد و توصیه ما  این است که فرد بیمار ماسک بزند، چراکه بیماری به دیگران سرایت نمی کند و برای خودش هم بهتر است و در عین حال بهداشت فردی مثل شست و شوی دست ها هم توصیه می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشورگفت: نیروهای بهداشت و درمان  برای مقابله با کرونا آمادگی دارند و جهادی کار می کنند و از جان خودشان مایه می گذارد و تا جایی که برخی از آنها خودشان هم درگیر این بیماری شده اند و در حالت عادی حدود۸۰درصد  از افردی که مشکوک به کرونا هستند نیاز به بستری شدن ندارند و فقط ۲۰درصد آنها نیاز به بستری شدن دارند و تعدادی هم آمبولانس برای کرونا در نظر گرفته شده و ۵۰تیم عملیاتی هم در این زمینه خدمت ارائه می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز