خبرگزاری کار ایران

کیانوش جهانپور مطرح کرد:

اعمال محدودیت تردد در بقاع متبرکه تهران، مشهد، قم و شیراز/ غربالگری در ایستگاه‌های بازرسی کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۰۶۵

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت‌بهداشت از ایجاد محدودیت‌ در حرم مطهر رضوی، حضرت معصومه، شاهچراغ، شاه‌عبدالعظیم و امام‌زاده صالح خبر داد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین مصوبات جلسه ملی مقابله با کرونا گفت: فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تا هفته آینده تعطیل است و استمرار تعطیلی یا فعالیت دانشگاه‌ها هر هفته بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: تعطیلی دانشگاه‌ها به‌معنی تعطیلی کادر اداری نخواهد بود و فقط کلاس‌های آموزشی تعطیل هستند. همچنین برای برگزاری نمازجمعه توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود که در یکسری از مراکز استان‌ها و نقاط شهری به رعایت استانداران نماز جمعه تعطیل خواهد شد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: فهرست استان‌هایی که نماز جمعه در آنها تعطیل است نیز از طریق وزیر بهداشت شده است. همچنین  یک‌هفته به‌دلیل کاهش ریسک آلودگی و جلوگیری از  شیوع  بیماری مکان‌های متبرکه مانند حرم حضرت امام رضا، حرم حضرت معصومه، حرم شاه عبدالعظیم حسنی، حرم شاهچراغ و امامزاده صالح در تهران غیرقابل دسترسی خواهد بود. ادای سلام با عبور از صحن قابل مقدور است خادمان نیز با رعایت نکات بهداشتی حضور خواهند داشت.

جهانپور خاطرنشان کرد: همچنین در مسیر ورودی شهرها و استان‌هایی که درگیر بیماری و مسافرپذیر هستند نیز ایستگاه‌های بازرسی و غربالگری تشکیل می‌شود و موارد مشکوک تا 14 روز قرنطینه می شود از مسافران می خواهیم از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

وی ادامه داد: همچنین تمامی محیط ها و مراکز ورزشی سالن های نمایش سینما کنسرت جشن و شادی تعطیل و برگزاری مسابقات ورزشی تا 16/12 بدون تماشگر تمدید گردید.

وی درباره اقلام کشف شده توسط نهادهای انتظامی، نظامی و امنیتی گفت: هر نوع مکشوفات در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد تا با اولویت گروهای در خطر و معرض خطر توزیع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز