خبرگزاری کار ایران

آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۹۵۳

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا و فوتی‌های کروناویروس جدید در کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط  عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت:‌ مجموع تشخیص قطعی ابتلا  به کرونا ویروس از روز گذشته تا به امروز ۱۰۶ مورد گزارش شده است و به تفکیک استان‌ها شامل ۳۸ مورد در استان تهران، ۲۳ مورد در استان گیلان، ۷ مورد در استان قم، ۱ مورد استان همدان،  ۸ مورد  در استان اصفهان،‌ ۷ مورد استان مازندران، ۵ مورد استان اردبیل، ۳ مورد استان البرز، خراسان رضوی ۱ مورد، سمنان ۳ مورد، استان کرمانشاه،‌۲ مورد، استان لرستان ۲ مورد، استان کردستان ۱ مورد،‌ استان یزد ۱ مورد،‌ آذربایجان غربی ۱ مورد و آذربایجان شرقی ۲ مورد جدید از روز گذشته تاکنون گزارش شده است.

او ادامه داد: از این میان ۷ نفر جان خود را از دست داده اند و در مجموع آمار فوت به ۲۶ نفر رسیده است.

جهانپور گفت: در مجموع طی روز گذشته تا امروز ظهر تشخیص قطعی ابتلا به کووید ۱۹ با احتساب آمار قبلی ۲۴۵ مورد ابتلا است.

او تصریح کرد: براساس تصمیمات جلسه شب گذشته ستاد که توسط رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد، کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا پایان هفته مجددا تعطیل خواهد شد. البته این تعطیلی صرفا شامل کلاس های آموزشی است و کادر اداری مشمول آن نیستند. تعطیلی دانشجویان علوم پزشکی هم با برگزاری کلاس‌های مجازی همراه است.

جهانپور در خصوص تعطیلی مدارس گفت: تعطیلی مدارس ابتدایی و متوسطه با تایید رئیس جمهور اجرایی خواهد شد و روز جمعه براساس ارزیابی ریسک در استان های خاص تعطیلی مدارس تا سه روز اعلام می شود.

او همچنین به آمار افراد بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در استان قم به صورت ویژه و استان های دیگر موارد بهبودی گزارش شده است که شامل موارد مشکوک و موارد مبتلا به کرونا هستند. در استان قم ۲۲ نفر علاوه بر ۳۰ نفری که دیروز اعلام شد، مرخص شدند. در استان گیلان هم ۴۰۰ نفر ترخیص شده از بین موارد مشکوک داشتیم.

جهانپور همچنین درباره افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا گفت: تا فردا  ۱۵ آزمایشگاه تشخیص تست کرونا به آزمایشگاه‌ها اضافه خواهد شد و ممکن است تا هفته‌های آینده تا ۴۰ آزمایشگاه  هم برسیم که این امر باعث کاهش میزان انتظار بیماران می‌شود.

او ادامه داد: روند ابتلا در اغلب استان‌ها همچنان در روزهای آینده صعودی خواهد بود و از هموطنان تقاضا می کنیم بهداشت فردی را رعایت کنند و تا حد امکان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

 جهانپور افزود: امن‌ترین جا برای مقابله با کرونا در خانه ماندن است. مسافرت ها به شیوع بیماری کمک می‌کند. هم برای مسافران خطرناک است و هم برای اهالی محلی منطقه ای که آلودگی در آنجا وجود ندارد. مسافران در مبادی شهرها غربالگری می شوند و در صورتی که مشکوک به ابتلا باشند، به مدت 14 روز در همان شهر قرنطینه خواهد شد و ممکن است عواقب دیگری برای آنها داشته باشد. این طرح از امروز آغاز شده است.

مسئول اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا گفت: زیارت عتبات و بقاع شریفه طبق تصمیمات ستاد مقابله با کرونا محدود خواهد شد. نمازهای جمعه موقتا در استان هایی که برآورد ریسک لزوم آنها را نشان داده است، تعطیل خواهند شد. البته هنوز نیاز به ابلاغ و امضای رئیس جمهور است که ابلاغ خواهد شد. اردوهای دانشجوئی، دانش آموزی و ...  به طور حتم و تا اطلاع ثانوی ممنوع هستند. اعتکاف نیز با ابلاغ ریاست جمهوری معلق خواهد شد. هم وطنان بدانند که ثواب همکاری برای حفظ سلامت جامعه کمتر از شرکت در مراسم مذهبی و اعتکاف نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز