خبرگزاری کار ایران

از سوی بنیاد شهید انجام شد؛

توصیه‌های بهداشتی به جانبازان و خانواده شهدا برای مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۷۰۵

اداره کل مصدومان شیمیایی با صدور اطلاعیه‌ای از جانبازان شیمیایی و خانواده شهدا خواست توصیه‌های پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه اداره کل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز چهارشنبه منتشر شده، آمده است: ورود ویروس کرونا به کشور در روزهای اخیر باعث مشکلاتی برای مردم شده است در این میان افراد دارای بیماری زمینه‌ای مثل افراد دارای ضعف سیستم ایمنی، بیماران ریوی و جانبازان شیمیایی از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند و بهترین و اصلی‌ترین راه مبارزه با این ویروس پیشگیری است، لذا تمرکز وزارت بهداشت و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران بر پیشگیری از ابتلا به بیماری قرارگرفته است.

رعایت نکات بهداشتی و حفاظتی فردی در ارتباط با دیگران، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع در طول روز، خودداری از تماس دست با دهان و بینی و چشم و فاصله گرفتن از کسانی که علائم سرماخوردگی دارند مهم است و اجتناب از دست دادن و روبوسی با دیگران مورد تأکید و توجه است که این موارد به‌طور مکرر از طریق رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: توصیه‌های بهداشتی به تمام جانبازان و والدین شهدا به‌صورت پیامک‌های کوتاه ارسال‌شده است. همچنین با توجه به آسیب‌پذیری بیشتر جانبازان شیمیایی به‌خصوص موارد شدید و متوسط به‌صورت جداگانه، توصیه‌های بهداشتی از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال‌شده است. ازآنجایی‌که اصلی‌ترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری است به جانبازان شیمیایی متوسط و شدید از طریق پیامک و همچنین از طریق مدیران کل استان‌ها اطلاع‌رسانی شده است که تا زمان عادی شدن اوضاع، در صورت امکان از منزل خارج نشوند و از حضور در اجتماعات و میهمانی‌ها اجتناب کنند.

در پایان اداره کل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران آمده است: در معاونت بهداشت و درمان کارگروه پیشگیری از ویروس کرونا تشکیل و تاکنون چند جلسه برگزارشده است. در خصوص پیشگیری از بیماری در سطح ادارات بنیاد، مراکز نگهداری و توان‌بخشی تابعه بنیاد و همچنین ایجاد شرایطی که مراجعات جانبازان به ادارات بنیاد به حداقل برسد تصمیمات لازم اتخاذشده است. با رعایت چند نکته بهداشتی ساده به‌خصوص عدم خروج غیرضروری از منزل و اجتناب از حضور در تجمعات، موارد ابتلا به حداقل می‌رسد و ان‌شاءالله جانبازان و همچنین مردم ایران با پیروزی از این شرایط حساس خارج می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز