خبرگزاری کار ایران

رییس اورژانس کشور خبر داد:

اخذ تدابیر لازم برای برگزاری نماز جمعه

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۶۱۶

رییس اورژانس کشور از اخذ تدابیر لازم برای برگزاری نماز جمعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند درباره جلسه کمیته فنی عملیاتی قرارگاه مبارزه با کرونا گفت: این جلسه با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها و مسئولانی از ستاد کل نیروهای مسلح، مدیریت بحران، آموزش و پرورش، بهزیستی و ... تشکیل شد. در این جلسه بررسی‌های لازم برای پیشگیری و مراقبت‌ها در تجمعات از جمله در نماز جمعه، نمازهای جماعات، مدارس، پادگان‌ها و خانه‌‌های سالمندان مراکز نگهداری افراد پرخطر صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی ویژه برای آموزش مبلغان و طلابی که در ایام ماه رجب و رمضان به روستاها اعزام می‌شوند برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر  و به منظور پیشگیری از کرونا انجام شد.

رییس اورژانس کشور درباره وضعیت بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌ها از نظر خدمت‌رسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است تعدادی از بیماران در قم مرخص شده‌اند. همچنین در بیمارستان مسیح دانشوری نیز برخی بیماران  از مراقبت‌های ویژه به قرنطینه منتقل شده‌اند. توصیه‌های مختلف در حال اعلام است، اما بهترین و موثرین رعایت بهداشت فردی و اجتمتاعی است.

کولیوند برای مشاوره‌های آنلاین و غیرحضوری گفت: مردم برای دریافت مشاوره می‌توانند به صورت تلفنی با سامانه 190 تماس بگیرند و راهنمایی لازم از طریق آن ارائه می‌شود اما افرادی که دارای علائم تنگی نفس، تب، تعریق زیاد و تندی نفس هستند به مطب‌ها و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند در آنجا نیز چنانچه نیاز به انتقال داشته باشند توسط تیم عملیات ویژه به بیمارستان مرجع منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر افراد در خانه نیاز به کمک داشتند و می‌خواستند به بیمارستان بروند و توان نداشتند می‌توانند با مرکز فوریت‌های 115 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز