خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

منتظر تصمیم‌ کشوری درباره مراسم اعتکاف هستیم/ پیشنهاد موکول شدن مراسم در ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۳۵۸

معاون فرهنگی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری از پیشنهاد موکول شدن مراسم اعتکاف در ماه رمضان خبر داد.

«محمد دادسرشت» معاون فرهنگی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف گفت: روز گذشته رییس جمهور اعلام کردند که از روز شنبه ۱۰ اسفند همه امور باید به حالت عادی بر ‌گردد. ما منتظر تصمیم‌گیری کشوری هستیم و اگر قرار است، همه چیز به حالت عادی برگردد، ما نیز تعطیل نخواهیم کرد، ولی اگر بنا شد که کشور تعطیل شود، ما نیز تعطیل می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به تازگی جلسه‌ای برای برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اعتکاف داشته‌اید یا خیر؟ گفت: امروز و دیروز جلسه‌ای نداشتیم، اما اوایل هفته با شنیدن خبر شیوع کرونا در کشور جلسه‌ای داشتیم و اکنون تصمیم گیری‎هایمان نیز معلق و منوط به تصمیم‌گیری کشوری است.

دادسرشت افزود: برای برنامه اعتکاف در دانشگاه تهران کار جدیدی نداریم و ثبت‌نام را انجام داده‌ایم و حتی مهمان هم دعوت کرده‌ایم، اما با یک اعلام می‎توانیم، همه اینها را کنسل کنیم و با یک اعلام هم می‌توانیم کارمان را ادامه دهیم.

معاون فرهنگی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری گفت:‌ مابقی دانشگاه‌ها کار تازه‌ای برای اعتکاف نکرده‌اند، اما ما کارهایمان را کرده‌ایم و برگزاری مراسم بستگی به شرایط کشور دارد. اگر اجازه بدهند، مراسم را برگزار کنیم، آن را برگزار خواهیم کرد و اگر اجازه ندهند، این کار را برگزار نمی‌کنیم.

دادسرشت در ادامه بیان کرد: ما ثبت‌نام اعتکاف در دانشگاه تهران را از یک ماه پیش آغاز کردیم و اکنون تمام شده است. بیش از هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند، ظرفیت‌مان برای مسجد دانشگاه بیش از ۶۰۰ نفر  و برای کوی دانشگاه تقریبا ۳۰۰ نفر است.

وی تصریح کرد:‌ خبر کرونا زمانی در کشور منتشر شد که ما ثبت‌نام اعتکاف در دانشگاه تهران را تمام کرده بودیم. ما چون برنامه‌هایمان را از قبل انجام داده بودیم، کاری دیگری نداریم، اما دانشگاه‌های دیگر در حال تصمیم گیری‌اند که چه کاری کنند.

معاون فرهنگی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری بیان کرد: اگر برنامه‌ها تغییر کرد، با یک اعلام عمومی می‌توانیم بگوییم که به عنوان مثال اعتکاف به ماه رمضان موکول شده است. ما در هر صورت اعتکاف را برگزار می‌کنیم، اگر اوضاع کشور در ماه رجب به ماه اجازه ندهد، این پیشنهاد را داده‌ایم که مراسم در ماه رمضان برگزار شود.

دادسرشت در پایان اظهار داشت:‌ پیش‌تر هم در کوی دانشگاه ما اعتکاف رمضانی داشته‌ایم، یعنی هم در ماه رجب و هم در ماه رمضان اعتکاف برگزار شد. اگر شرایط کشور خوب باشد، اعتکاف در ماه رجب برگزار می‌شود، اگر خوب نباشد پیشنهاد برگزاری اعتکاف به ماه رمضان موکول خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز