خبرگزاری کار ایران

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

تعلیق مراسم اعتکاف از تصمیمات هوشمندانه بود

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۹۸

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حفظ سلامتی از واجبات موکد دینی است. تصمیم خوبی که در تعلیق مراسم اعتکاف اتخاذ شد از جمله تصمیمات هوشمندانه‌ بود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام فاطمی پور گفت: در روزهای اخیر، با ورود ویروس «کرونا» کشور در وضعیت جدیدی قرار گرفته است که البته این موضوع مختص به ایران نیست.

وی ادامه داد: مواجهه با این مسئله هم به یک عزم جدی برای رعایت نکات بهداشتی نیاز دارد و هم نیازمند حفظ آرامش روحی و روانی است؛ این دو ابزار مهم برای مواجهه و یا حل مسئله کرونا، نه تنها نافی یکدیگر نمی‌باشند بلکه در کنار هم می‌توانند مسیر رو به جلویی برای خروج کشور از این وضعیت به شمار آید.

معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به نقش اضطراب در جامعه و تاثیرات آن گفت: امروز جامعه ما بیش از آنکه با این ویروس درگیر شود و یا ازآن آسیب ببیند، بر اثر اضطراب‌ها و استرس‌های القا شده توسط فضای مجازی، آرامش روحی و روانی‌آن دچار اختلال گردیده است؛ لذا نیازمند این هستیم که اطلاع‌رسانی بهتر و دقیق‌تر در خصوص این بیماری به مردم منتقل شود تا آرامش روحی به جامعه باز گردد.

حجت‌الاسلام فاطمی پور با اشاره به نقش پزشکان ایرانی و اقدامات آنها در ارتباط با کنترل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: پزشکان ایرانی در زمره بهترین‌های جهان هستند و نباید جایگاه آنها تضعیف شود، اما از طرفی برخی مسئولین و کادر سلامت کشور را به نگفتن به موقع حقیقت و ناتوانی در حل این مشکل متهم می‌کنند در حالی که برای این ویروس، درمانی در هیچ نقطه‌ای از جهان پیدا نشده است.

وی ادامه داد: صرفا پیشگیری را پیش از ابتلا و استراحت و یا قرنطینه را پس از ابتلای فرد به این ویروس توصیه کرده‌اند؛ بنابراین نباید با عناوین تخریب کننده، جایگاه پزشکان را در ذهن مردم تخریب کرد و اعتماد به آنها را از بین برد که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، باید منتظر نتایج مخربی باشیم.

معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تاکید بر جایگاه دعا در فرهنگ ایرانی اسلامی ما به عنوان یکی از راههای کسب آرامش روحی و روانی گفت: در کنار این موضوع حفظ آرامش روحی و روانی و از بین بردن استرس می‌تواند با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، تسهیل کننده و مکمل رسیدن به نتیجه مطلوب در مقابله با بیماری‌ها باشد و این موضوع توسط مجامع پزشکی اثبات شده است.

وی تصریح کرد: دعا همواره در فرهنگی ایرانی اسلامی ما به عنوان یکی از راه‌های کسب آرامش مطرح بوده و امروز هم که کشور دچار یک تشویش خاطر، نسبت به فراگیری این ویروس شده، بزرگان دینی و مذهبی ما برای بازگشت آرامش روحی، بر این موضوع تاکید کرده‌اند اما متاسفانه این موضوع هم توسط همان کسانی که در فضای مجازی به پزشکان تهمت می‌زنند، مورد انتقاد قرار گرفت.

وی یادآورشد: حفظ سلامتی از واجبات موکد دینی است. تصمیم خوبی که در تعلیق مراسم اعتکاف اتخاذ شد از جمله تصمیمات هوشمندانه‌ای بود که می‌تواند سلامتی افراد را در این وضعیت حفظ کند. این مهم نیز نشانگر فقه پویا و پاسخگوی شیعه در برابر تمامی ابتلائات و مشکلات جوامع می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز