خبرگزاری کار ایران

رایگانی خبر داد:

گرانفروشی شکر یکی از مهم‌ترین موضوع‌های پرونده‌ها در ۱۱ ماهه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۱۵۷

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف ۳.۵ میلیون ماسک طی ۳۶ ساعت گذشته در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدیاسر رایگانی در نشست خبری امروز خود از آغاز طرح نظارت نوروز این سازمان به منظور همکاری با سایر سازمان‌ها خبر داد و گفت: این طرح با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر متخلفان، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات، حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهاب، پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار به ویژه نمایشگاه‌های بهاره و حضور موثر و استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان در برخورد با گرانفروشی و سایر تخلفات احتمالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مذکور با محوریت اقدامات پیشگیرانه و شبه قضایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح از ۱۰ تا ۲۹ اسفندماه سال جاری است و مرحله دوم طرح از یکم تا ۱۵ فروردین خواهد بود و در این مدت یک هزار و ۳۰۰ نفر از همکاران حاضر در کشیک در خدمت مردم شریف ایران هستند و مردم می‌توانند شکایت‌ها را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ یا تارنمای t۱۳۵.ir ثبت کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف ۳.۵ میلیون ماسک در ۳۶ ساعت گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر این، ۵ میلیون ماسک هم پلیس کشف کرده که پرونده آن هنوز به تعزیرات ارجاع نشده است. از ۳.۵ میلیون ماسک کشف شده در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی دو میلیون ماسک در اختیار هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت قرار گرفت تا توزیع کنند و یک میلیون ماسک از این تعداد نیز در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی قرار گرفته است و ۵۰۰ هزار ماسک نیز پریشب کشف شد که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت.

وی گفت: از ۳.۵ میلیون ماسک کشف شده سه میلیون ماسک با همکاری سازمان اطلاعات سپاه تهران کشف شده است.امروز همچنین ۲۵۰ کارتن بزرگ دستکش یکبار مصرف در انباری در کرمانشاه کشف شد که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای توزیع قرار گرفت.

رایگانی گفت: تفاوت این دوره از احتکارها با احتکارهای قبلی برنج، گوشت و شکر در این است که قبلاً احتکارها فقط در کلان شهرها بود، اما این روزها شاهد احتکار و امتناع از عرضه ماسک، محصولات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در شهرهای کوچک و بزرگ هستیم.

وی افزود: مقرر شد علاوه بر اشد مجازات که برای این محتکران در شعب تعزیرات تعیین می‌شود و همزمان با رسیدگی پرونده‌ها در تعزیرات به دادستان‌های سراسر کشور نیز پرونده‌ها ارسال شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ما در هر برهه‌ای شاهد احتکار یک سری کالاها و اقلام مورد نیاز مردم هستیم و انتظار مردم از تعزیرات محقق نمی‌شود؟ گفت: در دو سال گذشته بارها گفته ایم که اختیارات ما جوابگوی توقعات و وضع موجود نیست و بارها خواستار اصلاح قوانین در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی سران سه قوه بوده ایم، اما تاکنون به سرانجام نرسیده است.

رایگانی افزود: ۵۰ درصد اختیاراتی را که باید داشته باشیم، هم نداریم و اختیارات رئیس شعبه تعزیرات از رئیس اتحادیه کمتر است و ما اختیار پلمب را هم نداریم و باید با اجازه دادستانی وارد شویم.

وی گفت: ما این روزها همه گشت هایمان را درباره عرضه ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده متمرکز کرده ایم، اما اختیارات تام نداریم و خواسته ما اصلاح قانون تعزیرات است.

رایگانی در مورد تبلیغ «یک شربت برای پیشگیری از کرونا» توسط یکی سلبریتی‌ گفت: متاسفانه مردم به این افراد اعتماد می‌کنند. از هموطنان خواهش می‌کنم به این تبلیغات توجه نکنند. حتما دوستان ما در دادگستری سراسر کشور این اقدامات را زیر نظر دارند و دادستانی تهران با کسانی که بخواهند از این وضعیت جامعه سوء استفاده می‌کنند برخورد می‌کنند.

وی افزود: این موضوعات رصد می‌شود و حتما برخورد می‌شود. توصیه میکنیم مردم نخرند و این مساله ۱۰۰ درصد کذب است طبق اعلام وزارت بهداشت طبق اگر هم خرید کردند سعی ما در سازمان تعزیرات حکومتی آماده است تا با سوء استفاده هایی که در این فضا می‌شود خارج از نوبت و ویژه رسیدگی کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه از تشکیل ۵۴۰ هزار و ۷۷۶ پرونده و جریمه ۵۷ هزار میلیارد ریالی خبر داد.

رایگانی گفت: در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۵۴۰ هزار و ۷۷۶ پرونده شامل ۴۲۰ هزار و ۶۵۵ پرونده کالا و خدمات، ۷۷ هزار و ۸۰۲ پرونده بهداشت و ۴۲ هزار و ۳۱۹ پرونده قاچاق تشکیل شده است و متخلفان ۵۷ هزار میلیارد ریال محکوم شدند.

وی افزود: در بخش اجرای احکام نیز با همت همکاران ۳۷۱ هزار و ۸۲۹ پرونده مختومه شده و از مجموع ۲۷ هزار میلیارد ریال جزای وارده به اجرای احکام، ۷ هزار میلیارد جریمه و مبلغ یک میلیارد ریال اعاده حق شاکی وصول شده است.

رایگانی در مورد پرونده‌های لبنی، گفت: یک هزار و ۳۸۴ پرونده در ۱۱ ماهه سال جاری برای گرانفروشی تشکیل شده است و متخلفان در یک هزار و ۲۲۵ پرونده ۵۳ میلیارد ریال محکوم شدند و سایر پرونده‌ها نیز حکم برائت گرفته یا به مراجع ذیصلاح برای رسیدگی ارسال شده است.

سخنگوی تعزیرات اظهار داشت: گرانفروشی شکر نیز یکی از مهم‌ترین موضوع‌های پرونده‌ها در ۱۱ ماهه نخست سال جاری بود که ۲۹۱۱ پرونده امسال را تاکنون به خود اختصاص داده است و متخلفان بیش از ۷۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

وی گفت: ۹ هزار و ۵۹ پرونده با این عنوان تخلف برای خودرو تشکیل شده که تنها تخلف ۱۷۱ پرونده محرز شده است و متخلفان این پرونده‌ها ۷۴۸ میلیارد ریال جریمه شدند و ۲ هزار و ۷۹۰ پرونده قرار صادر شده، ۸۰۲ پرونده نیز به محاکم ذیصلاح ارسال شده و یک هزار و ۱۴۲ پرونده با ارائه مدارک حکم برائت دریافت کردند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از رشد چشمگیر عملکرد تعزیرات در رسیدگی به قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: پرونده‌های وارده در ۱۱ ماه ابتدای سال، ۷۷ هزار و ۸۰۲ پرونده بوده که با توجه به ۶۴ هزار و ۸۳۱ پرونده وارده در ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷ شاهد رشد ۲۰ درصدی هستیم.

وی در مورد افزایش ۶۷ درصدی جرایم وصولی هم در این بخش، تصریح کرد: میزان وصولی در ۱۱ ماهه ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مبلغ ۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال میزان وصولی در ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷، شاهد افزایش ۶۷ درصدی وصولی‌های ریالی بودیم.

سخنگوی تعزیرات همچنین از عملکرد ۹۹ درصدی اجرای احکام در اجرای حکم پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده و عملکرد ۹۹ درصدی شعب ویژه در رسیدگی به پرونده‌های وارده خبر داد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین مهم‌ترین پرونده‌های استانی را اعلام کرد و گفت: سید یاسر رایگانی گفت: در آذربایجان غربی یک شرکت حمل و نقل بین المللی برای خروج ۷ هزار و ۳۰۸ کیلوگرم منگز به پرداخت ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه نقدی و دو سال ممنوعیت از کار محکوم شد.

وی افزود: در زنجان یک شرکت توزیع کننده روغن موتور که اقدام به حذف قیمت اصلی از روی قوطی‌های روغن موتور و فروش آن به قیمت بالاتر کرده بود، با احراز تخلف تقلب به پرداخت چهار میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد و در قزوین حکم ۲۵ میلیارد ریالی پرونده گرانفروشی وصول شد.

رایگانی اظهار کرد: در بوشهر با کشف محموله ۵ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۶۵۵ کیلوگرم نفتگاز، پرونده بررسی و پس از احراز تخلف، متهم به ضبط محموله مکشوفه و پرداخت ۳۹۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. در سمنان فردی به دلیل ورود ۹۰ طاقه پارچه بدون انجام تشریفات قانونی به پرداخت یک میلیارد و ۹۷۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که این حکم در حال اجرا است.

وی افزود: در آذربایجان شرقی هم با احراز تخلف قاچاق ۳۰ هزار لیتر نفتگاز، متهم به دلیل مباشرت در خرید و فروش، حمل و نقل و جابجایی نفت سفید خارج از ضوابط تعیینی دولت و نداشتن هیچگونه مجوزی برای فعالیت، به پرداخت مبلغ بیش از ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه و ضبط محموله محکوم شد.

رایگانی عملکرد دیگر استان‌ها را هم به این شرح اعلام کرد: در استان مرکزی فردی به دلیل حمل کالا و مباشرت در قاچاق مقدار ۱۱ هزار و ۳۷۷ کیلوگرم پارچه به پرداخت ۸ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. در استان کرمان عامل قاچاق ۲۰ هزار لیتر نفتگاز که قصد قاچاق این محموله از اصفهان به سیستان و بلوچستان را داشت، به ضبط محموله و پرداخت ۲ میلیارد ریال جزیمه محکوم شد. در استان یزد جریمه ۴ میلیارد ریالی پرونده قاچاق ۳۳ هزار وصول شد.

وی درباره استان خوزستان گفت: با کشف ۵۷۰ طاقه پارچه و ۱۰۴ کیسه ۲۵ کیلویی گردو و ارجاع این پرونده به شعبه چهارم، رای به ضبط کالا و پرداخت ۲۵ میلیارد ریال جزای نقدی صادر شد. در استان البرز محکومیت ۲ میلیارد ریال قاچاقچی لوازم خانگی ، در استان اصفهان یک دندانپزشک به دلیل به کار گیری افراد فاقد صلاحیت به ارائه خدمات رایگان به ۲۰ نفر از افراد بی بضاعت تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) محکوم شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان اینکه در استان فارس پرونده احتکار ۲۹ هزار بسته کاغذ به ارزش بالغ بر ۹ میلیارد ریال در شهرستان شیراز در حال رسیدگی است،‌ تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی قاچاقچی ۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به پرداخت ۹ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.، استان سیستان و بلوچستان قاچاقچیان ۳۵ تن شیرخشک در دو پرونده به پرداخت ۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند. در استان تهران پرونده ۲ شرکت به دلیل گرانفروشی کاغذ به ارزش ۱۵۴ میلیارد ریال تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در استان همدان صدوررای قطعی قاچاق ۳۰ هزار لیتر نفت سفید در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز گلوگاه شهید زارعی همدان با محکومیت ۲ میلیارد ریال. در استان اردبیل پرونده ۱۳۰ دستگاه استخراج ارز قاچاق رسیدگی و متخلفین پرونده به پرداخت مبلغ یازده میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند. در استان کردستان ماموران پلیس فرودگاه سنندج حین بازرسی بار همراه و غیر همراه پرواز شرکت هواپیمایی قشم ایر به مقصد تهران در یک جعبه فاقد هرگونه نام و نشان متعلق به یکی از مسافران یک دستگاه لیزر پزشکی ساخت کشور آلمان را رویت نمودند که پس از بررسی اصالت شرکت فروشنده محرز شد که شرکت بازرگانی فاقد مجوز و نمایندگی رسمی دستگاه در سامانه اداره کل تجهیزات پزشکی است و بر همین اساس حکم به ضبط کالا و پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه برای متهم صادر شد که این رای قطعی شده است.

رایگانی خاطرنشان کرد: در استان چهار محال و بختیاری قاچاقچی ۳۰ دستگاه ماینر در شعبه سوم بدوی و شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط دستگاه‌ها محکوم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز