خبرگزاری کار ایران

برپایی جشنواره‌ای برای حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۸۰۸

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان از برگزاری جشنواره و مسابقه «پاناسه» با هدف تلاش برای کاربردی‌سازی پایان‌نامه‌های دانشگاهی توسط این معاونت خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگ‌ساز باعث آگاهی جامعه از اهمیت پایان‌نامه‌ها و دستاوردهای علمی می‌شود و در آن دانشجویان یافته‌های پژوهشی خود را در ۳ دقیقه با زبانی ساده بیان و معرفی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پرویز کرمی درباره برگزاری جشنواره و مسابقه «پاناسه» گفت: سالانه حدود ۸۰۰ هزار پایان‌نامه در کشور ارائه می‌شود که معادل یک درصد جمعیت کشور است. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته تعداد پایان‌نامه‌ها کمتر از نیم درصد جمعیت آنها را شامل می‌شود. یعنی تعداد تحقیقات دانشجویی انجام شده در ایران حداقل ۲ برابر کشورهای پیشرفته است.

وی ادامه داد: اما این سوال پیش می‌آید مردم از چه تعداد این تحقیقات خبر دارند و نتیجه آنها وارد زندگی مردم و جامعه می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در تلاش برای کاربردی‌سازی علوم و تجاری‌سازی فناوری، این جشنواره را طراحی و به موقع به اجرا گذاشت که از طریق برگزاری این جشنواره پلی میان پژوهشگران و مردم زده شود و فاصله پژوهش تا نیاز مردم کمتر شود. این رویداد باعث آگاهی جامعه از اهمیت دستاوردهای علمی فناورانه می‌شود و کمک می‌کند دانشجویان بیشتر به نقش فعالیت‌های علمی کاربردی در آینده کشور فکر کنند. در نتیجه در انتخاب موضوع و نیاز جامعه اشراف بیشتری داشته باشند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: در این رقابت محققان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دستاوردهای خود را در ۳ دقیقه با زبان قابل فهم بیان می‌کنند. این رقابت در گام نخست در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و در گام بعدی برگزیده‌ها در رقابت نهایی شرکت می‌کنند.

وی کاربردی‌سازی موضوعات پایان‌نامه و رساله‌های دکتری در کشور، آگاه‌سازی عمومی در جامعه نسبت به علوم مختلف، نیاز و جهت‌دهی موضوعات پژوهشی در پایان‌نامه‌ها، اجرایی و تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های دانشجویی و حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی با اشاره به اینکه رشته‌ها و موضوعات فنی مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، علوم انسانی، اقتصاد، ادبیات و هنر و زبان از محورهای برگزاری این رویداد در تمام مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ها است، بیان کرد: علاقه‌مندان برای حضور و ثبت نام در آن تا پایان فروردین ماه ۹۹ فرصت دارند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، «پاناسه» عنوان جشنواره و مسابقه‌ای است که توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز