خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

به دستور وزیر علوم تمام فعالیت‌های گروهی باید لغو شود/ لغو مراسم اعتکاف منوط به تصمیم‌گیری دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۷۷۷

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: تشکل‌های دانشجویی برنامه‌هایی داشتند و قرار بود، سمینارها و همایش‌هایی در دانشگاه‌ها برگزار شود که همگی به وقت دیگری موکول شد.

«مجید سرسنگی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اعتکاف در این دانشگاه به علت شیوع کرونا گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا چند جلسه پی در پی راجع به این که چه تصمیمی در این باره بگیریم، داشتیم تا از موجی که ایجاد شده و بخش عمده‌ای از آن روانی است به سلامت گذر کنیم، تا هم لطمه به دانشگاه وارد نشود و هم این که مطمئن شویم، سلامت اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌‌ها به خطر نیفتد.

وی در ادامه افزود: تصمیماتی گرفته شد و وزارت علوم و شخص وزیر بخش نامه‌ای ابلاغ کرد که در آن تصریح شده بود، تمام فعالیت‌های گروهی باید لغو شود، چون در حالت جمع شدن افراد احتمال وجود این ویروس بیشتر است. قبل از این بخش نامه، ما در دانشگاه خودمان یک ابلاغیه به واحدها دادیم، مبنی بر اینکه تا زمانی که موج اولیه مقداری فروکش کند و وضعیت این ویروس در کشور شفاف شود، فعالیت هایی که ناظر بر کار گروهی بوده لغو شود.

سرسنگی اضافه کرد: تشکل‌های دانشجویی برنامه‌هایی داشتند و سمینارها و همایش‌هایی در دانشگاه‌ها بود که همگی به وقت دیگری موکول شد؛ از جمله راهیان نور که هر سال برگزار می‌شد نیز به حالت تعلیق در آمد. درباره مراسم اعتکاف با آقای دادسرشت معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه تهران صحبت کردم و قرار شد جلسه‌ای بگذارند و موضوع را بررسی و به ما اعلام کنند. به نظرم به احتمال زیاد اعتکاف نیز شامل همین فعالیت‌های گروهی می‌شود، ولی اعلامش باید از طرف نهاد رهبری صورت گیرد. 

 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: به احتمال قوی در دانشگاه هم همین است، ولی چون برگزار کننده اعتکاف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه است، خود این دوستان باید لغو آن را اعلام کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز