خبرگزاری کار ایران

جهانپور:

وزارت بهداشت قائل به تعطیلی مدارس نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۳۹

رئیس مرکز اطلا‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: وزارت بهداشت قائل به تعطیلی مدارس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور درباره کمپین #کرونا_را_شکست_می‌دهیم، گفت: با توجه به کلید خوردن بسیح ملی مقابله با ویروس کرونا به دستور وزیر بهداشت که در فضای مجازی و از طریق ویدئوکنفرانس با مدیران علوم پزشکی سراسر کشور مطرح شد، ضمن بحث و بررسی برنامه‌های ابتدایی، فاز یک این کمپین یا بسیج ملی را اعلام کردیم و هشتک کرونا را شکست می‌دهیم، رسانه‌ای شد.

وی ادامه داد: در استان‌ها و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تعامل دو سویه‌ای برقرار خواهد شد و امیدواریم شاهد یک اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش عمومی در جهت اهداف این کمپین که کنترل ویروس است باشیم و انشالله بتوانیم خبر مهار و حذف این بیماری را اعلام کنیم.

جهانپور درباره تعطیلی مدارس تهران در روزهای آتی گفت: از دیدگاه وزارت بهداشت و قرارگاه کنترل بیماری کووید 19 ما قائل به تعطیلی مدارس نیستیم.ارزیابی ریسک و کارشناسی که انجام شده لزوما تعطیلی مدارس نمی‌تواند به کاهش شیوع این بیماری کمک شایانی کند حتی با تعطیلی مدارس در روزهای اول شاهد سفرهای خارج شهری بودیم. با توجه به جوانب فنی ما قائل به این موضوع نیستیم که تعطیلی به صورت موقت ادامه پیداکند و اگر مدرسه‌ای تعطیل باشد این موضوع از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدارس می‌توانند خودشان اعلام تعطیلی کنند و اینکه ارتباط افزایش سفرهای بیرون شهری با تعطیلی مدراس چیست؟ گفت: مدارس دولتی تابع آموزش و پرورش استان خودشان هستند و ما در وزارت بهداشت و درمان توصیه‌ای مبنی بر تعطیلی مدارس نداریم و یا حداقل در این مقطع زمانی چنین تصمیمی نداریم.

وی ادامه داد: اینکه در آینده ارزیابی‌ها چه خواهد شد موضوع دیگری است در این شرایط چنین تصمیمی نداریم و اگر هم  تصمیمی گرفته شده خارج از نظام سلامت بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همواره مراودات شهری و بین شهری بعد از تعطیلی مدراس بیشتر شده و الان در نشستی که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشتیم از طرف دو استان شمالی و غربی کشور اعلام شد به شدت مسافران به این استان‌ها ورود کرده‌اند. استراتژی ما الان برای کنترل بیماری محدودیت تردد و مراودات است، اما در وزارت بهداشت توصیه‌ای برای تعطیلی مدارس نداریم.

وی گفت: با توجه به ارزشیابی‎هایی که در این مدت داشتیم، عموما در استان‌های کانون کرونا کودکان و نوجوانان به این ویروس بیمار یا عارض نمی‌شود یا اگر عارض شود بیماری او خفیف خواهد بود از این رو نگرانی‌مان در این مدت اندک است.

جهانپور تاکید کرد: مردم به محض ورود به منزل باید دستشان را با آب و صابون بشویند در مدرسه نیز قرار شد با تعاملی که با وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده زنگ شستن دست‌ها را داشته باشیم. ما دانش آموزان را به عنوان سفیر سلامت خانواده می‌شناسیم به این صورت که اگر آموزشی داشته‌اند به خانواده منتقل کنند.

وی درباره تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: در ده استانی که پیش‌تر هم گفته شده بود کلیه دانشگاه‌ها موسسات آموزشی عالی و مراکز آموزشی دانشگاه ها تعطیل نیست بکله حضور دانشجویان در کلاس‌های درس تعطیل هستند. ما صرفا کلاس‌های آموزشی دانشجویان را تا اطلاع ثانوی کنسل کرده‌ایم و اطلاعیه بعدی در روز پنجشنبه و جمعه اعلام خوهد شد. تعطیلی دانشگاه‌ها به معنای عدم حضور کادر اداری در دانشگاه نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: دانشجویانی که در معرض خطر بوده در استان‌های کانون کرونا هستند کلاس‌های درسشان تعطیل شده و ماهیت اینها با مدارس متفاوت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مدراس ضد عفونی شده‌اند تا آماده حضور دانش آموزان باشند؟ گفت: اقداماتی در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی انجام شده اما ما اقدامی مبنی بر سم پاشی نداریم اما ضد عفونی صورت می‌گیرد. البته در این میان بحث‌های آموزشی در این زمینه تداوم خواهد داست از نظر ما مدارس آمادگی پذیرش دانش آموزان را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز