خبرگزاری کار ایران

مهرزاد حمیدی مطرح کرد:

ارسال بخشنامه‌ به مدارس برای مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از کرونا/اتخاذ تصمیمات لازم درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۱۱۱

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ملی برای آموزش استفاده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس، اظهار کرد: کمیته‌های این ستاد باید اقدامات لازم را برای پیشگیری و کنترل پیش‌بینی و موارد را در ستاد مطرح کنند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد. بخشی از کارها را دفتر امور سلامت با وزارت بهداشت پیگیری کرده است.

حمیدی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس محتوا تهیه شده، گفت: در حال حاضر بهترین کار این است که در کمیته‌های ستاد، آموزشی که باید در استان‌ها انجام بگیرد، تدوین و برنامه‌ریزی شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به تماس تلفنی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم داشته، اظهار کرد: مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها در قم تا پایان هفته تعطیل شده و انشالله بتوانیم همکاری‌های لازم را با استان قم داشته باشیم تا این بحران را پشت سر بگذرانیم.

حمیدی با اشاره به جلسه شورای‌عالی امنیت با حضور رئیس جمهور گفت: ستادی را به‌عنوان «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» تحت نظر خود متشکل از وزرای کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم، میراث فرهنگی، ارشاد،  ستاد کل نیروهای مسلح، دادستان کل کشور، روسای سازمان برنامه و بودجه، صداوسیما، حج و زیارت، سخنگوی دولت و فرمانده نیروی انتظامی برگزار می‌شود تا درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی برای آموزش استفاده شود. نمایندگان معاون آموزش ابتدایی و معاون آموزش متوسطه در ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس باید برای دانش‌آموزانی که به دلیل سرماخوردگی فصلی در منزل استراحت می‌کنند، برنامه‌ای برای جبران ساعت درسی و آموزشی آنان در نظر بگیرند.

حمیدی تصریح کرد: اگر قرار است مددکاری به دانش‌آموز برسد، باید در مدرسه انجام بگیرد. بخشنامه‌ای به مدارس ارسال شده که حاوی دستورالعمل مقابله با عفونت‌های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت خاطرنشان کرد: واحد ارزیابی و حراست در آموزش و پرورش نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها را برعهده خواهند داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا ویروس، اظهار کرد: برای رعایت موارد تغذیه‌ای دستورالعملی در حال تهیه و تدوین است که پس از بررسی‌های لازم به مدارس ارسال خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه تمامی اردوها، همایش‌ها و مسابقات ورزشی لغو شده، اظهارکرد: این اقدامات و تعطیلی مدارس در برخی استان‌ها برای این بوده تا از دانش‌آموزان مقابل کرونا ویروس محافظت شوند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت محتواهای آموزشی و تصویری، گفت: باید برنامه‌های تولیدی با ادبیات و بوم مدرسه و دانش‌آموز و مناسب با مقاطع تحصیلی برای آموزش دانش‌آموزان و معلمان تهیه شود.

ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در چهار کمیته آموزش، علمی، تجهیز، بهسازی و بهداشت محیط و همچنین مستندسازی و اطلاع‌رسانی اقدامات لازم را پیش‌بینی و پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز