خبرگزاری کار ایران

نمکی مطرح کرد:

اهالی قم از شهر خارج نشوند و توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۱۰۹

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از اهالی قم انتظار داریم بهداشت فردی را رعایت کنیم. انتظار داریم مردم از قم خارج نشوند و توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ارتباط با تمهیداتی که در ارتباط با شیوع بیماری کرونا انجام شده است، گفت: مستحضرید که ستاد کشوری بیماری کرونا با دستور رئیس‌جمهور و با مسئولیت وزارت بهداشت تشکیل شده است. ما تصمیمات را که اخذ کرده‌ایم را مرور می‌‌کنیم. امروز سومین جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور شکل گرفت.

وی افزود: در این جلسه، در رابطه مباحث لجستیک لازم برای این بیماری، در رابطه با تعطیلی مدارس دانشگاهی و آموزشی گفتگو شد.  کانون آلودگی ما همچنان قم است. تمهیدات زیادی در رابطه با کنترل بیماری و جلوگیری از پیشرفت آن اندیشیده‌ایم. ما از اهالی قم انتظار داریم بهداشت فردی را رعایت کنند. انتظار داریم مردم از قم خارج نشوند و توصیه‌های وزارت بهداشت را جدی بگیرند. بحث ماسک و شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده جزو نگرانی‌های مردم بود. ترتیبی داده شده است که این بسته‌‌ها در قم به طور رایگان در دسترس مردم قرار بگیرد.

نمکی بیان کرد: آمادگی تخت‌های بیمارستانی در کشور دنبال می‌شود. باید از وحشت‌زدائی اجتناب شود. بویژه نهاد‌های  خبررسان، باید در این راستا دولت را یاری کنند.

وزیر بهداشت در نهایت گفت: تعطیلی برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس است، نباید موجب هراس بیشتر شود. ما بسیج ملی برای آموزش همگانی راه انداختیم و انشالله می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم. مردم باید از حضور در اماکن زیارتی اجتناب کنیم. مردم می‌توانند از دور به ائمه اطهار عرض سلام کنند. پیشنهاد می‌کنیم مردم هنگام حضور در اماکن عمومی وسواس‌های لازم جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز