خبرگزاری کار ایران

نیروهای مازاد شهرداری تا کنترل انتشار کرونا ویروس دورکاری کنند/ مسئولین شیوع کرونا ویروس را جدی نگرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۷۰

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به موضوع انتشار کرونا ویروس در شهر تهران خواستار تشکیل کمیته اضطرار در شورای شهر با حضور شهرداری تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان دویستمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش شهردار تهران در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش انتقال ویروس کرونا گفت: کنترل انتشار کرونا ویروس در کشور که امروز به یک نگرانی در سطح جامعه تبدیل شده، مسئولیت اصلی حاکمیت و دولت است و البته شهرداری تهران نیز به عنوان یک نهاد عمومی باید تمام ظرفیت خود را در کنار سایر نهادها و سازمان های مسئول بکار گیرد، اما نحوه ورود به این عرصه نیاز به پروتکل ها و استانداردهای مشخص دارد و قطعا در این خصوص وزارت بهداشت مسئول است.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین کشور، نهادهای دولتی و حتی شهر تهران آنچنان که باید این موضوع را جدی نگرفته اند و من از همکارانم در شورا تقاضا دارم که ما امروز به عنوان پارلمان محلی،‌ تصمیم مشخصی در این خصوص اتخاذ و نسبت به ایجاد یک کمیته اضطرار در شورای شهر با حضور شهرداری تهران اقدام کنیم.

عضو شورای شهر تهران ضمن پیشنهاد ارائه طرح دو فوریتی اختصاص بودجه به پیشگیری از شیوع این ویروس اظهار داشت: اکنون بخشی از مردم امکان تهیه یک ماسک ساده و یا وسائل ضدعفونی‌کننده را ندارند و شهرداری با تمام توان خود از طریق سراهای محلات و سایر امکان این وسائل را در اختیار شهروندان قرار دهد.

سالاری تصریح کرد: شهرداری باید به فوریت بررسی کند که با توجه به جابجایی جمعیت زیاد از طریق مترو و اتوبوس آیا در شرایط فعلی نیاز به تغییر در این روند است یا خیر ؟ همچنین شورا و شهرداری تا اطلاع ثانوی از تشکیل جلسات عمومی به شدت پرهیز کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر افزود: شهرداری تهران 70 هزار نیروی انسانی دارد که بارها و بارها گفته شده که بیش از دو سوم آنها نیروی مازاد هستند، در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد که آنها در شهرداری حضور داشته باشند، بهتر است که کارهای خود را از طریق دورکاری انجام دهند و نیروهایی حضور داشته باشند که فعالیت‌های مشخص روزانه دارند یا در حوزه نگهداشت شهر فعال هستند. در خصوص میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و ... نیز شهرداری تهرن الگوها و امکاناتی را ارئه دهد تا سایر سازمان‌ها و نهادها نیز از آن الگو بگیرند. این موارد حداقل‌هایی است که ما باید امروز در مورد آن تصمیم بگیریم.

وی در پایان ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات صحن شورای شهر در شرایط فعلی گفت: من معتقدم نه تنها جلسات عادی شورا، بلکه جلسات فوق‌العاده نیز باید برگزار شود، چراکه ما به عنوان نمایندگان مردم باید در این شرایط در کنار آنها باشیم، ضمن اینکه همکارانی که احتمال ابتلا به بیماری در آنها وجود دارد نیز در جلسات حضو پیدا نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز