خبرگزاری کار ایران

حق‌دوست تاکید کرد:

شدت کشندگی ویروس‌کرونا از آنفلوانزای پاییز کمتر است/ مردم به شایعات بی‌مورد توجه نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۶۳۶

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا برای بیماران مزمن از جمله دیابتی‌ها، بیماران قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت،  علی اکبر حق‌دوست درباره ویروس کرونا و اقدامات وزارت بهداشت در بیمارستان‌های آموزشی برای آمادگی در این زمینه افزود: با اطلاع‌رسانی به‌ موقع، آموزش مناسب و هماهنگی لازم می‌توان مخاطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل رساند تا منجر به بحران نشود یا در صورت وقوع، تبعات منفی آن به حداقل کاهش یابد. دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تمامی تلاش‌شان را برای مدیریت این موضوع به کار خواهند بست. جای نگرانی نیست، بخصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H۱N۱ که پاییز امسال مهار شد، کمتر است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت در تمامی بیمارستان‌های آموزشی بر اوضاع مسلط است و توصیه‌های لازم جهت به کارگیری کادر درمانی هنگام ارائه خدمات در سایت دانشگاه‌ها قرار گرفته و به دانشجویان حوزه پزشکی برای حفاظت شخصی خود در مواجهه با بیماران توضیحات لازم ارائه شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و از حضور در مراکز شلوغ پرهیز کنند.

حق دوست اظهارکرد: فعالیت بیمارستان‌های دانشگاهی وزارت‌بهداشت با رعایت بالاترین استاندارهای درمانی در ارائه خدمات به بیماران ضمن محافظت از کادر درمانی ادامه دارد. از پتانسیل اطلاع رسانی در فضای مجازی باید به نحو مطلوب و مستند بهره بگیریم و به شایعات بی‌مورد که از منابع غیر رسمی هستند توجه نکنیم، زیرا هیچ کمکی به سلامت مردم نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز