خبرگزاری کار ایران

وزیرآموزش‌وپرورش در جمع شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور؛

بنای مدرسه‌سازی در کشور با همت بانوان قوام و دوام می‌یابد/ هرکسی مسئولیت پذیرتراست داناتراست

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۵۸۳

وزیرآموزش‌وپرورش در جمع شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با اشاره به نقش پررنگ، مهم و اساسی بانوان در جامعه،گفت: بنای مدرسه‌سازی در کشور با همت بانوان قوام و دوام می‌یابد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در نشست هم‌اندیشی با مسئولین شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز استان‌های سراسرکشور که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: نام مدرسه‌سازی با نام  مرحوم حافظی گره خورده و مرحوم علیمرادی نیز الگوی جوانان در مدرسه‌سازی و مسئولیت‌پذیری است، همچنین از مرحومان پارسی و حیدری نیز که در این عرصه فعال بودند، به نیکی یاد می‌کنیم.

وی با اشاره به ابیاتی از شعر فردوسی گفت: هرکس مسئولیت‌پذیرتر است و غم دیگران را می‌خورد دانا تر است، لذا این جمع نشان می‌دهد که چقدر مسئولیت‌پذیر هستند و برای برداشتن بار از دوش دیگران تلاش می‌کنند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: من زنان را اولین، بهترین و مهمترین معلم می‌دانم آنان عشق را با مهربانی‌ها ترکیب می‌کنند و در طول زندگی هیچگاه این نقش ارزنده را رها نمی‌کنند و در بهترین و تاثیرگذارترین دوره‌های زندگی انسان، نقش ایفا می‌کنند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: مادران همواره الهام بخش هستند و نقش پررنگ مهم و اساسی در تحرک، ترغیب و تشویق مردان دارند، لذا بنای مدرسه‌سازی باید با همت بانوان دوام یابد.

وزیرآموزش‌وپرورش افزود: امروز نیازمند توسعه و تقویت فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم بنابراین بیش از کار مدرسه‌سازی به نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: باید از جامعه خیرین بخواهیم تا این فرهنگ ارزشمند را در سطح کشور توسعه دهند و شرایطی فراهم شود تا همه مردم بتوانند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند، حتی اگرسهم شان بسیار ناچیز باشد.

حاجی میرزایی بر راه اندازی کمپین‌هایی با هدف نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی تاکید و عنوان کرد: صدا و سیما باید بیش از پیش در نهادینه کرده  فرهنگ مدرسه‌سازی تلاش کند و استفاده از برنامه‌های قصه گویی در این زمینه موثر خواهد بود.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به کار ارزشمند مرحوم علیمرادی گفت: کشور ما به این چنین افرادی نیاز دارد تا دراین عرصه فعالیت کنند و مانند او در جوانی در برابر محرومان احساس مسئولیت کند.

عضو کابینه تدبیر و امید بر رویکرد مدارس هیئت‌امنایی تاکید و خاطرنشان کرد: مدارس خیرساز می‌توانند به صورت هیئت‌امنایی اداره شوند، همچنین ازکسانی که یاورآموزش‌وپرورش هستند می‌خواهیم تا پای کار بیایند و همکاری کنند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده توسط بانوان عضو شورای خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: از پیشنهادات بانوان استقبال می‌کنیم لذا توسعه مهارت‌آموزی را  که توسط برخی از اعضا مطرح شد در دستورکار خود داریم.

در این نشست هم‌اندیشی، رئیس شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز کشور بر استفاده از ظرفیت بانوان در امر مدرسه‌سازی تاکید و اظهار کرد: بانوان نه تنها خود مستقیم در امر خداپسندانه مدرسه سازی مشارکت دارند بلکه به طور غیر مستقیم همسر و یا فرزندان خود را به مدرسه‌سازی تشویق و ترغیب می‌کنند.

خدیجه نیزاری افزود: در سطح کشور شش هزار بانوی خیر مدرسه ساز فعالیت می‌کنند.

ناصر قفلی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور در این نشست بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد.

همچنین در این نشست تعدادی از مسئولین شورای بانوان استان مطالبی را در حضور وزیرآموزش‌وپرورش ارائه و پیشنهاداتی را نیز مطرح کردند.

در پایان وزیرآموزش‌وپرورش از همسر و مادر جوان خیرمدرسه‌ساز مرحوم علیمرادی و همچنین دختر مرحوم حافظی تقدیرکرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز