خبرگزاری کار ایران

مرعشی خبرداد:

ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در حج 99

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۸۴۳

مشاور و مسئول هیات امور درمانی و بیمه سازمان حج و زیارت اعلام کرد: قرارداد مربوط به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج 99 در روزهای آتی با جمعیت هلال احمر منعقد می شود.

به گزارش ایلنا، سید علی مرعشی گفت: به منظور تصمیم گیری برای چگونگی و نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حج آتی روز دوشنبه جلسه ای با دکتر پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر داشتیم.

وی با بیان اینکه این جلسه با حضور علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد، افزود: در این نشست در زمینه نوع و نحوه خدمات بهداشتی و درمانی در موسم حج تمتع بررسی و مذاکره و در نهایت مقرر شد قرارداد مربوطه با هلال‌احمر منعقد شود. این قرارداد با توجه به شرح خدمات، ساختار و شاخص‌های مورد نظر سازمان حج و زیارت و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر و تجربه آنها در چارچوب نیازهای بهداشتی و درمانی زائران برای حج 99 انجام خواهد شد.

مرعشی با اشاره به تاکید رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر توجه به آسیب‌شناسی حج 98 و نیاز به ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی حجاج افزود: بر این مبنا مقرر شد که با نظارت سازمان حج و زیارت موضوع ارتقا سطح خدمات هلال‌احمر به حجاج در قرارداد مربوطه لحاظ شود و برای اجرا آن از تمام توان هلال‌احمر بهره گیری شود.

وی تاکید کرد: همچنین مباحثی از جمله معاینه، واکسیناسیون زائران، داروهای مورد نیاز و انتقال آنها و ساختاراعزام تیم های تخصصی پزشکی در حج پیش رو نیز در این تفاهم نامه لحاظ می شود.

مرعشی تاکید کرد: انجام کلیه خدمات بهداشتی و درمانی از ابتدا تا انتها این سفر معنوی با نظارت هیات امور درمانی و بیمه ای سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد که به طور قطع این تصمیمات و برنامه ریزی ها در راستای ارتقا خدمت رسانی به زائران است.

وی تصریح کرد: جزئیات بیشتر از خدمات پزشکی و درمانی مرتبط با زائران به ترتیب بعد از نام نویسی متقاضیان در کاروان‌ها که از روز نهم اسفندماه آغاز می‌شود، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز