خبرگزاری کار ایران

دارو و مواد اولیه سلامت از مزیت‌های نسبی کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۳۷

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: باید ادعا کنیم که تولید دارو و تولید مواد اولیه داروئی در کشور ما، از منظر اقتصادی « مزیت نسبی» محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۰ در محل سازمان غذا و دارو، گفت: از زمانی که انگیزه ایجاد دارو در کشور ایجاد شد، فقدان زنجیره مواد اولیه تولید و بسته بندی به جد احساس می شد. شاید حلقه مفقوده  صنایع شیمی  ما بسته بندی بود. روز اول دور می نمود که یک برند نمایشگاهی در کشور داشته باشیم، اما به جرات می گویم که امروز ما حداقل در منطقه یک برند در تولید مواد اولیه و بسته بندی هستیم.

وی در ادامه افزود: باید ادعا کنیم که تولید دارو و تولید مواد اولیه داروئی در کشور ما، از منظر اقتصادی « مزیت نسبی» محسوب می‌شود.

وی گفت:  ما در دارو مزیت نسبی داریم. اگر به زنجیره کالاهای سلامت اهمیت دهیم می توانیم از این مزیت نسبی استفاده کنیم. این مزیت نسبی هم در کلیت فعالیت اقتصادی و هم از منظر اقتصاد مقاومتی کارگشایی ما است. این می تواند ثروت های هنگفتی برای کشور فراهم کنیم. بویژه باید توجه کنیم، اقتصاد مقاومتی هرگز نمی تواند خود را از تولید مواد اولیه و بسته بندی جدا کند.

وی افزود: امروز با افتخار عدد ۶۷  درصد تولید مواد اولیه را در کشور داریم. این در حالیست که چهل سال پیش این عدد صفر بود. ما در تولید علم و شیمی مزیت نسبی انسانی، عملی و منابع داریم. منوط بر این همکاری در بین شرکت ها ایجاد شود. امروز به عنوان یک ایرانی عرض می کنم و افتخار می کنم که زنجیره تکمیل کالاهای سلامت تکمیل است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز