خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

فعالیت معدن سنگ سبز در کوی فراز متوقف شود/خطر وقوع سیلاب در ارتفاعات جنوبی توچال

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۶۳۲

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: معدن سنگ سبز واقع در کوی فراز در منطقه ۲ شهرداری، مجددا فعال شده و بیم آن می‌رود که فعالیت این معدن تخریب کوهستان را شدت بخشیده و در ایام بارندگی، خطر سیلاب را برای مناطق کوهستانی پایین‌دست خود ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در جریان یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: ارتفاعات توچال جنوبی به عنوان یکی از نمادهای مهم میراث طبیعی تهران از گذشته تحت حفاظت شهرداری تهران به عنوان حریم شمالی پایتخت بوده است.

وی با اشاره به فعالیت یک معدن در ارتفاعات توچال جنوبی اظهار داشت: متاسفانه معدن سنگ سبز واقع در کوی فراز در منطقه ۲ شهرداری، اخیرا مجددا فعال شده و بیم آن می‌رود که فعالیت این معدن تخریب کوهستان را شدت بخشیده و در ایام بارندگی، خطر سیلاب را برای مناطق کوهستانی پایین دست خود ایجاد می‌کند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: با توجه به ماده ۶۰ برنامه سوم، به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت و در چارچوب ضوابط قانونی حفاظت از حریم و با همکاری اداره کل محیط زیست تهران، عملیات معدن‌کاری را در منطقه مذکور متوقف کرده و گزارش دقیقی درباره احیای منابع طبیعی عرصه مذکور به شورای شهر ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز