خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش:

دوره ابتدایی منشأ پایدارترین تحول در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۷۸

وزیرآموزش‌وپرورش در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: هرچه زمینه تعامل دانش آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعی‌تر را برای کودکان فراهم می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار علیهم‌السلام، اظهار کرد: اگر گوهری در دست دارید که دیگران آن را خزف می‌دانند از گوهر بودن آن کاسته نخواهد شد د و اگر خزفی دارید و تصوری می‌کنید که گوهر است بر ارزش آن افزوده نخواهد شد و گوهر آموزش‌وپرورش در دست آموزش ابتدایی است و اولویت این موضوع در علوم تربیتی، روانشناسی و اجتماعی تاکید شده است.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان این پرسش که چگونه می‌توان ارزش این دوره را بالا برد، خاطرنشان کرد: برای احیای جایگاه و منزلت باید خودمان دست‌به‌کار شویم چراکه اگر منتظر باشیم دیگران به اهمیت کار ما پی ببرند باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و باید فایده‌مندی خود را آشکار کنیم و دیدن خود را به دیگران تحمیل کنیم. بنابراین باید کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راه‌حل داشته باشیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه زیربنایی‌ترین و اساس‌ترین جایگاه‌های تحول در جامعه، دوره ابتدایی است، گفت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از دوره آموزش ابتدایی آغاز شود. آینده کشور را آموزش‌وپرورش می‌سازد و اگر امروز جامعه ما کاستی‌ها و نارسایی‌هایی دارد باید بررسی کنیم که در جریان یادگیری چه اتفاقی افتاده است و چه اثری از ما بر جامعه سایه انداخته است.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه برای انسان‌های اندیشمند و خلاق بهترین مجال، عرصه مشکلات است چراکه بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌ها را ممکن می‌سازد، اظهار کرد: عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است و در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می‌شود که حکمرانی خوب بر اساس حل مسائل جامعه است اما در فرهنگ ما انتقال و حمل مشکلات شایع شده است و معتقدم با حذف «میم» در واژه حمل به حل مسائل بپردازیم بنابراین باید مسائل را باهم حل کنیم و در حل مسائل به اندیشه شما نیازمندیم چراکه از اینجا باید جرقه‌هایی ایجاد شود تا ما انرژی بگذاریم و به سمت حل کردن مسائل پیش برویم.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه هشتاد سال است مشکلات آموزش‌وپرورش حل ‌نشده است، گفت: این مورد نشان می‌دهد که مهارت حل مسئله را نمی‌دانیم و به همین دلیل باید تمام ظرفیت خود را برای حل مسئله به کار ببریم.

وی تأکید کرد: ایده‌ها را نابود نکنید و برای مراقبت از ایده‌ها باید تمام واقعیت‌ها را دید و باید ببینیم چگونه می‌توان از نداشته‌های موجود داشته خلق کنیم و افرادی که این کار را می‌کنند و گام بزرگ برمی‌دارند خلاق و نوآور هستند.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه یک ایده را به انتها و به نتیجه برسانید، گفت: امروز نیازمند شناسایی نقاطی هستیم که باید به آن رسیدگی شود چراکه نگرش معطوف به یک نتیجه روشن، انرژی‌بخش است.

حاجی میرزایی با اشاره به طرح خواندن با خانواده، اظهارکرد: هرچه زمینه تعامل دانش آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعی‌تر را برای آنان فراهم کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه در دوره ابتدایی کرامت دانش‌آموز در اختیار ما است، اظهار کرد: انسانی که از دوران کودکی با وی باکرامت برخورد شده است از آفت‌ها و آسیب‌ها ایمن خواهد بود و آنچه به یاس، دلزدگی و آسیب تبدیل می‌شود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت دوره پیش‌دبستانی، گفت: باید تجربیات را مرور کرد تا برای اصلاح امور گام برداریم و پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم.

شایان‌ذکر است؛ در این نشست تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت آموزش ابتدایی، به بیان پیشنهادها و نظرات خود پرداختند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را به گفت‌وگو گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز