خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

«دانش‌آموزان سوخته درودزن» بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه جذب آموزش و پرورش می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۸۱۴

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از جذب «دانش‌آموزان سوخته درودزن» بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در آموزش و پرورش خبر داد.

«گودرز کریمی‌فر» مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ درباره رسیدگی به مطالبات دانش‌آموزان سابق مدرسه شهید رحیمی استان فارس شهرستان درودزن که در آتش سوزی آسیب شدیدی دیدند، گفت: وزارت آموزش و پرورش از زمان وقوع حادثه تاکنون سعی داشته پیگیر کارهای درمانی، آموزشی، ادامه تحصیل، بیمه، مستمری، امنیت شغلی و... آنها باشد. در سال ۹۱ مصوبه‌ای در این زمینه در هیات وزیران داریم که تکالیفی را برای آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت تعیین کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: طبق این مصوبه تمام وظایف درمانی این افراد به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی، تمام موضوعات بیمه و مستمری بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تضمین امنیت شغلی آنها بعد از فارغ‌التحصیلی نیز به عهده آموزش و پرورش است.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این خصوص مکاتبه‌ای با آقای انصاری معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداره امور استخدامی با امضای وزیر آموزش و پرورش داشتیم. در این مکاتبه که در تاریخ ۹۸/۲/۱۵ انجام شده است، عنوان کردیم؛ «همانطور که مستحضرید دانش‌آموزان مدرسه شهید رحیمی درودزن استان فارس در سال ۸۵ دچار حادثه آتش‌سوزی شدند. در خصوص تخصیص هشت ردیف استخدام برای این افراد مساعدت فرمایید.»

کریمی‌فر گفت: علاوه بر این رونوشت نامه به نماینده مردم درودزن، اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و هیات دولت ارسال شد تا مورد پیگیری جدی‌تری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سابق مدرسه درودزن در حال حاضر دانشجوی دانشگاه آزاد هستند، گفت: زمانی که این افراد فارغ‌التحصیل شدند، طبق مصوبه هیات دولت امنیت شغلی‌شان مورد توجه و پیگیری بیشتر قرار خواهد گرفت. آموزش و پرورش و اداره امور استخدامی جزو مجموعه دولت هستند که این مساله را مورد توجه قرار می‌دهند، حال ما منتظریم سازمان اداری استخدامی ردیف مورد نظر برای این کار را در نظر بگیرد و دانش‌آموزان سابقه مدرسه شهید رحیمی درودزن نیز از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: پیش‌بینی من این است به محض اینکه این افراد فارغ‌التحصیل شوند، طبق مصوبه هیات دولت همه آنها جذب خواهند شد.

وی در واکنش به این سوال که دانش‌آموزان درودزن هر سه ماه بیش از ۲۰ میلیون تومان برای درمان هزینه می‌کنند، از این رو بهتر نیست پیش از فارغ‌التحصیلی آنها را استخدام کنید تا کمکی برای تامین هزینه درمان آنها شود؟ گفت: به هر حال حداقل مدرک برای جذب و استخدام مدرک کارشناسی تعریف شده است. اصل کار ما مصوبه دولت بود که انجام شده و وزارت آموزش و پرورش نیز پشت این قضیه بوده و در این راستا با اداره امور استخدامی نیز مکاتبه شده است.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت:‌ البته در این میان تلاش شده مساعدت‌هایی شود به عنوان مثال برای کمک هزینه آموزشی حدو ۲۰ میلیون تومان و برای کارهای درمانی در مجموع حدود ۱۶۰ میلیون تومان به آنها پرداخت شده است. ما همچنین کلاس‌های مشاوره‌ای رایگان برای این افراد به همراه خانواده‌هایشان، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اسکان برای دانش‌آموزان هر دو هفته یک بار در باشگاه فرهنگیان شیراز در راستای برگزاری کلاس تقویتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز