خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

لزوم تمدن‌سازی با پشتوانه مدرسه، دانشگاه و حوزه علمیه

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۱۳۱

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر لزوم تمدن‌سازی با پشتوانه مدرسه، دانشگاه و حوزه علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  نشستی با عنوان "یاران گام دوم انقلاب" با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرور و مهرالله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بعد از ظهر امروز در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در این برنامه اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای زلالیت است و محصول یک اجتهاد ظریف در عرصه جهانی و متناسب با نیازها و چالش‌های امروز است که به سر چشمه وحی الهی نیز متصل است و از منابع عقل، قرآن، سنت پیامبر و تجربه‌های تلخ و شیرین حرکت اسلام در این ۱۴ قرن گذشته نشات گرفته است. رهبر انقلاب اسلامی به عنوان یک حکیم مجاهد، عالم، روشنفکر و یک مجتهد روزآمد دست به قلم شد و آنچه که از درون‌اش جوشیده را به ویرایش درآورد، در این صحبت‌ها هیچ غلوی وجود ندارد و اگر در تاریخ اسلام بنگرید، متوجه می‌شوید که همیشه علما یک راه روشن در پیش گرفتند و خودشان در فعالیت‌ها بوده‌اند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: چهل سال قبل از پیروزی اسلام در کشور، یک نظام خشن استبدادی وجود داشت که کسی مثل سید حسن مدرس را غریبانه به شهادت رساندند و جامعه ما در آن زمان در سطح فکری قرار داشت که نه اجازه بروز هر گونه عکس العملی را داشت و نه اصلا به اقدامی می‌اندیشید. اما بعدها همه یکپارچه پشتِ سر مردی قرار گرفتند که نه از پشتوانه نظامی برخوردار بود نه هیچگونه پشتوانه سیاسی داشت حتی همه عوامل بر ضد او برنامه‌ریزی شده بود، در نهایت پشتوانه مردم به امام خمینی منجر به انقلاب اسلامی شد. 

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در گام دوم انقلاب ما باید بتوانیم با استفاده از توانمندی ملی که در کشور ما شکل گرفته با همت امت اسلامی گام برداریم تا نظام عادلانه جهانی مهدوی فراهم شود. در ادامه این مسیر ما به جامعه‌سازی، خودسازی و تمدن سازی نیاز داریم‌. سه نهاد مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه موظفند و می‌توانند ما را به اهداف و ارزش‌های تمدن سازی برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز