خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تشریح اقدامات پیشگیرانه ابتلا به کرونا ویروس در مدارس/هماهنگی مدیران و والدین در زمینه غیبت دانش‌آموزان بیمار

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۰۱۵

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اقدامات پیشگیرانه ابتلا به کرونا ویروس در مدارس را تشریح کرد.

«حسن ضیاءالدینی» مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات صورت گرفته در مدارس برای جلوگیری از ابتلای احتمالی دانش‌آموزان به کرونا ویروس گفت: با توجه به شیوع عفونت‌های تنفسی در فصل زمستان لازم بود، در مدارس برای جلوگیری از شیوع هرگونه بیماری‌ یک سری تمهیدات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان به عمل بیاید، از این رو در تاریخ ۱۶/۱۱/۹۸ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، یک بخش‌نامه مدون به استان‌ها اعلام کردیم که در راستای ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان، کارکنان، معلمان و مسئولان مدارس است.

وی افزود: طی این بخشنامه بر رعایت بهداشت فردی که یکی از نکات مهم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و ویروس‎هایی از جمله کرونا بوده، تاکید شده است. ما این اقدام را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم. یک بحث دیگر نظارت و کنترل در مدارس است که باید به خوبی لحاظ شود. به عنوان مثال تهیه صابون مایع برای تمامی سرویس‌های بهداشتی مدارس مهم است، زیرا یکی از نکات قابل توجه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس شست‌وشوی مرتب دست‌ها است، از این رو دانش‌آموزان باید با شست‌وشوی دست‌هایشان با مایع صابون از ابتلا به هر گونه بیماری پیشگیری کنند.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین کنترل و نظارت بیشتر در زمینه رعایت بهداشت مواد غذایی در مدارس از دیگر موارد مورد تاکید است، تا تغذیه‎ها در مدارس سالم باشند. با رعایت این نکات از ورود هرگونه ویروس در فصل سرما جلوگیری خواهد شد. همچنین یک سری محتواهای آموزشی نیز روی پرتال سلامت و پیشگیری وزارت آموزش و پرورش قرار دارد که استان‌ها می‎توانند از این مواد آموزشی برای آگاهی‌سازی دانش‌آموزان در هر استان و منطقه استفاده کنند.

ضیاءالدینی بیان کرد: این نکات می‌تواند از طریق رسانه‌ها از جمله صدا و سیما به آگاهی دانش‌آموزان و والدین برسد. توصیه ما نیز به والدین این است، اگر فرزندشان دچار علائم سرماخوردگی است تا زمان بهبود کامل به مدرسه نیاید. به مدیران مدارس هم توصیه کرده‌ایم که در این زمینه با والدین دانش‌آموزان هماهنگ باشند تا اگر دانش‌آموزی دچار بیماری شده است در خانه بماند.

وی افزود: بالاخره هر فردی که دچار علائم سرما خوردگی است، تب یا آب ریزش بینی دارد و تا زمانی که این علائم را دارد، حتما باید استراحت کند تا به سلامت خود دست یابد. هرکسی که دارای بیماری از این قبیل است، باید در منزل استراحت کند و مایعات کافی بنوشند.اگر خانواده‌ها این موارد را رعایت کنند، از شیوع هرگونه ویروس جلوگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا در مدارس مورد مشکوکی از کرونا مشاهده شده است؟ گفت: تاکنون هیچ فردی که به کرونا ویروس مبتلا شده باشد، گزارش نشده است، در مدارس هم مورد مشکوک مشاهده نشده است. وظیفه ما نیز آموزش پیشگیری و حفظ سلامت در دانش‌آموزان است که در این زمینه کار را شروع کرده‌ایم.

ضیاءالدینی گفت: هم در ستاد وزارت آموزش و پرورش و هم در استان‌ها درباره کرونا ویروس و آنفولانزا یک سری مطالب آموزشی آماده شده و از استان‌ها خواسته‌ایم که این مطالب را از روی سایت مطالعه و به دانش‌آموزان ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز