خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور کودکان بهزیستی خبر داد:

فعالیت ۶۶۰ مرکز شبه خانواده در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۹۰۱

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۶۶۰ مرکز شبه‌خانواده در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید بابایی، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و منتخبان حوزه شبه خانواده گفت: امروز ۵۲ نفر از برگزیدگان پیشکسوتان در حوزه شبه خانواده در این جلسه حضور دارند.بیش از ۶۶۰ مرکز شبه خانواده داریم همچنین ۲۹۰ کلینیک و مجموعه که وضعیت فرزندان را در این شبه خانواده ها رصد می کنند.

در ادامه این نشست حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: وقتی به روند شبه خانواده در این چهل سال نگاه می کنیم، می‌بینیم که امروز نسبت میانگین حضور کودکان در مراکز ۱۳.۵ نفر است و با احتساب شیرخوارگاه‌ها به طور میانگین ۱۵ نفر در مراکز حضور دارند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم مراکز را کوچکتر کنیم ادامه داد:  رشد روانی و اجتماعی کودکان در این مدت بیشتر  شده است در حالی که در سی سال پیش بیشتر به فکر معیشت کودکان بودیم اما امروز نگاه زندگی این کودکان نسبت به دو الی سه دهه قبل تغییر کرده است اما با نقاط آرمانی هنوز فاصله معناداری داریم چراکه استانداردهای ما هر روز در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه شعار ما این است که جای کودک در خانواده است ادامه داد: ما تلاش می کنیم تا کودکان در خانواده ها باشند و آنها را برای ورود به اجتماع آماده می کنیم و تلاش می کنیم آنها را توانمند کنیم. ما با تعامل با بچه ها می بینیم که نیازهای آنها تغییر کرده و ما باید هر روز خودمان را به روزسانی کنیم تا دچار شکاف بین نسلی نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز