خبرگزاری کار ایران

رفسنجان به انتقال هوایی عضو پیوندی پیوست

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۳۲

برای اولین بار؛ عملیات انتقال قلب پیوندی از رفسنجان به تهران با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور با موفقیت انجام شد .

به گزارش ایلنا، مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت:  تاکنون در رفسنجان فقط عمل‌های پیوند کبد و کلیه انجام می‌شد و در عمل‌های اهدای قلب، فرد اهداکننده می‌بایست به تهران اعزام می شد و این اولین انتقال قلب پیوندی از رفسنجان به تهران از طریق اورژانس هوایی است.

وی گفت: قهرمان اهداکننده، خانم جوان ۳۱ ساله به نام نجمه حسین‌زاده، به دلیل بیماری مغزی در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان بستری شده بود و در تاریخ ۱۵ بهمن ماه به‌دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد. نهایتا با موافقت خانواده‌ این فرد،  اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در ادامه گفت: با هماهنگی تیم های فراهم آوری اعضای پیوند بیمارستان های علی بن ابیطالب رفسنجان و مسیح دانشوری و با کمک سازمان اورژانس کشور  و تیم های درمانی دو مرکز، عضو پیوندی به بیمارستان مسیح دانشوری جهت پیوند به بیمار ۳۸ ساله آقا منتقل و دو کلیه و کبد این فرد جهت اهدا به شیراز منتقل شد.

شادنوش ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب دو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و شهید بهشتی تهران گفت: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی مانند انتقال هوایی عضو صورت گرفته است و امیدواریم با همکاری‌هایی که با وزارت بهداشت انجام می‌شود، اعضای مفید قابل پیوند کمتری به خاک سپرده شوند و فرهنگ اهدا عضو روز به روز شکوفاتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز