خبرگزاری کار ایران

تاکید بر تقویت سواد سلامت در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۶۷۴

مدیرکل دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: تقویت سواد سلامت در محیط دانشگاه‌ها یک ضرورت است و در این راستا باید از ظرفیت ها و پتانسیل‌های مراکز بهداشت و درمان و مشاوره دانشگاه‌ها کمک بگیریم.

به گزارش ایلنا، منصورالسادات صادقی در شصت و پنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی با تاکید برمشارکت و حمایت دانشگاه ها از مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان هدف این مراکز را ارتقا سلامت دانست.

 وی  افزود:  با راه اندازی طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی و درگیر کردن تمام بخش های درون و برون دانشگاهی گام موثر و منسجمی برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و جسمانی دانشجویان برداشته خواهد شد.

صادقی با تاکید بر استفاده از نیروی های همیار سلامت روان و بهداشت بر سرمایه گذاری از این سرمایه اجتماعی تاکید داشت. وی با برشمردن اقدامات دفتر مشاوره و سلامت در کاهش آسیب های اجتماعی روانی و نیز ارتقا سلامت روانی اجتماعی بر افزایش نشاط و امید در دانشجویان تاکید نمود.

وی راه اندازی کمپین های سلامت روانی، برگزاری استارت آپ های سلامت روانی اجتماعی، برگزاری مسابقات دومینو، برگزاری مناسبت های مختلف از جمله هفته سلامت روان و خودمراقبتی و ...را از جمله فعالیت های ایجاد کننده جریان سیال دانشجویی و ایجاد نشاط در دانشجویان دانست.

مدیرکل دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان با تاکید بر بهداشت، ایمنی و محیط زیست بر لزوم ارتقا سواد HSE در دانشگاه ها تاکید کرد.

صادقی در پایان سخنان خود به چهارمین همایش کشوری کانون همیاران سلامت روان که در اصفهان با حضور ۲۵۰ همیار برگزار شده بود اشاره کرد و تاکید نمود هم اکنون با حدود ۴۰۰ کانون همیار سلامت روان که حدود ۱۷۰۰۰ هزار عضو دارد می توان زمینه را برای ارتقای سواد سلامت جامعه دانشگاهی ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز