خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به کاهش حوادث جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۵۹

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توجه جدی به آثار زیانبار حوادث جاده ای و لزوم کاهش آن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی در دیدار با سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه در امور توسعه زیربنایی و طرح های ویژه افزود: ۸۲ درصد از مرگ و میرها در کشور براثر بیماری های غیرواگیر از جمله تصادفات رانندگی است.

وی ضمن اشاره به پتانسیل بالای وزارت بهداشت در جهت همکاری با سایر سازمان ها و نهادها برای فرهنگسازی به منظور کاهش حوادث جاده ای اظهار داشت: ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۴۷۰۰ پایگاه سلامت نزدیک به ۵ هزار مرکز جامع خدمات سلامت می توانند در این فرهنگسازی نقش موثری داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به طرح " هر خانه یک پایگاه سلامت"افزود: در آینده طبق این طرح در هر خانوار ایرانی یک سفیر سلامت وجود خواهد داشت که با آموزش این سفیران سلامت می توان گامی بلند در کاهش حوادث و سوانح جاده ای برداشت.

براساس این گزارش، مهندس میرشفیع ضمن اشاره به آمار و ارقام سوانح جاده ای گفت: وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وسیع می توانند نقش موثری در کاهش حوادث جاده ای و پیشگیری از این موضوع داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی بر آمادگی کامل این وزارتخانه برای مشارکت در برگزاری پویش های آموزشی و اطلاع رسانی و همچنین برنامه ریزی مشترک برای کاهش حوادث و سوانح جاده ای تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز