خبرگزاری کار ایران

معاون اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شرایط مطلوبی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۴۵

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:‌ بعد از گذشت چندین سال از حضور در نظام آموزش عالی کشور کماکان در حوزه دفتر بخشی آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری روسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای که در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران برگزار شد با عنوان اینکه امروز دغدغه  آموزش عالی کشور اعتلای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کنار سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جامعه آماری بسیار بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی قرار دارد و با عنایت به وسعت جغرافیایی این دانشگاه در 31 استان کشور، لزوم توجه ویژه به این نوع از آموزش‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره بر اینکه انتزاع دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای از وزارت آموزش و پرورش و الحاق آن به نظام آموزش عالی در سال 1390 تصمیم درستی بود بیان داشت: متاسفانه الزاماتی که بعد از این تصمیم مورد نیاز بوده اتفاق نیافتاده است و این دانشگاه بعد از گذشت چندین سال از حضور در نظام آموزش عالی کشور کماکان در حوزه دفتر بخشی آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و تخصیص‌های این مجموعه با مدل های آموزش و پرورش سنجیده و تخصیص می شود.

نظر پور ادامه داد: با عنایت به شرایط اقتصادی موجود امکاناتی که در دانشگاه های کشور وجود دارد محدود شده ولی با توجه به همه این محدودیت ها بازهم دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که در اختیار دارد در شرایط مطلوبی نیست.

وی  گفت: با حمایت وزارت علوم و نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به مأموریت هدفمند و ارزشمند دانشگاه فنی و حرفه‌ای و لزوم تغییر دفتر بخشی این دانشگاه از آموزش و پرورش به آموزش عالی حتم دارم شاهد تحولات عظیمی در ارتقای آموزش های عالی فنی و حرفه‌ای و مهارتی خواهیم بود.

نظر پور با عنوان اینکه تعداد زیادی کارگاه و آزمایشگاه در این دانشگاه وجود دارد که تجهیزات و امکانات آن قدیمی است تصریح کرد:ا اگر می خواهیم این نوع از آموزش ها را در کشور گسترش دهیم بایستی توجه ویژه ای به  تجهیز و نوسازی آنها داشته باشیم چرا که خروجی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه مسیری روشن همراه با تولید، کارآفرینی واشتغال دارند.

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به مشکلاتی که توسط رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در ابتدای مراسم ارایه شد به نظر می رسد با توجه به دستور قبلی رییس سازمان برنامه و بودجه و نظر مثبت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودجه این دانشگاه به دفتر بخشی حوزه آموزش عالی منتقل گردد که بنده مطئن هستم با این کار بخش اعظمی از مشکلات این دانشگاه مرتفع خواهد شد.

وی در پایان اذعان داشت: در ردیف بودجه هایی که در حوزه ستاد وزارت علوم به عنوان ردیف متمرکز بالاخص در بحث خیرین آموزش عالی وجود دارد تا آنجا که بتوانیم به این دانشگاه کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز