خبرگزاری کار ایران

شادنوش خبر داد:

انجام چهارمین انتقال هوایی عضو پیوندی در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۰۶

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: سیزدهمین انتقال هوایی قلب پیوندی در کشور و چهارمین مورد در گیلان، با تکیه بر توانمندی تیم های درمانی و با مدیریت و هدایت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم های فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان های شهید رجایی تهران و رازی رشت، به انجام رسید.

به گزارش ایلنا، مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: قلب نوجوان 15ساله گیلانی، ساکن انزلی که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، به تهران انتقال یافت.

وی ادامه داد: قلب یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت پس از فراهم آوری در سریع ترین زمان ممکن (حدود یک ساعت) به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد و به کودکی 9 ساله پیوند زده شد.

شادنوش گفت: پس از جداسازی عضو پیوندی، قلب این نوجوان به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور و از طریق اورژانس ۱۱۵ گیلان به فرودگاه رشت منتقل و با پرواز جت به تهران اعزام شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی عزیمت کردند.

وی با بیان این که دو کلیه و کبد این نوجوان دچار مرگ مغزی نیز با رضایت خانواده اش اهدا شد، افزود: کبد این فرد به مردی 59 ساله و دو کلیه این نوجوان، به دو زن 38 و 46 ساله پیوند شد.

شادنوش  افزود: سیزدهمین انتقال هوایی قلب پیوندی در کشور و چهارمین مورد در گیلان، با تکیه بر توانمندی تیم های درمانی و با مدیریت و هدایت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم های فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان های شهید رجایی تهران و رازی رشت، به انجام رسید.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه هر فرد مرگ مغزی می تواند جان هشت تا ۵۳ نفر را نجات دهد گفت: کلیه ها، قلب ، کبد، پانکراس، روده، ریه ها، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم ، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوندهای متداول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز