خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

اول اسفند؛ زمان آغاز ثبت نام طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۴۲

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران، جزئیات ورود به طرح ترافیک و زمان ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران را تشریح کرد.

عمار سعیدیان‌فر "مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران" در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره جزئیات طرح ترافیک در سال آینده گفت: زمان اعمال تعرفه طرح ترافیک از ۱۶ فروردین خواهد بود و افرادی که سهمیه ندارند باید به صورت روزانه برای ورود به محدوده، تعرفه را رزرو کنند. برای رزرو نیز از چهارشنبه هفته قبل سایت باز است و می‌توانند برای آن اقدام کنند. همچنین شهروندان برای کنسل کردن رزرو نیز تا ساعت ۶ صبح روزی که می‌خواهند وارد طرح ترافیک شوند، فرصت دارند.

او درباره خودروهایی که بدون رزرو وارد طرح ترافیک می‌شوند، گفت: اگر سقف سهمیه مجاز تمام نشده باشد و بدون رزرو وارد طرح شوند، ‌تا ساعت ۲۴ همان شب می‌توانند برای رزرو اقدام کنند.

سعیدیان فر ادامه داد: داشتن معاینه فنی خودروها در سال گذشته از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار بوده که در سال آینده به ۳۰ درصد تخفیف می‌رسد و اگر کسی طرح را رزرو، اما وارد طرح ترافیک نشود، به دلیل آنکه سهم یک نفر دیگر را اشغال کرده است،‌۲۰  درصد از مبلغ پایه که معادل۵  هزار و ۶۰۰ تومان می‌باشد را از او دریافت می‌کنیم. 

او همچنین درخصوص زمان ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران، گفت: ثبت نام خبرنگاران برای طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری از اول اسفند آغاز می‌شود. خبرنگاران می‌توانند در زمان ثبت نام علامت هر دو مورد (طرح ترافیک و کارت بلیت) را بزنند تا اگر سهیمه طرح ترافیک به آنها تعلق نگرفت بتوانند از کارت بلیت خبرنگاری استفاده کنند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران افزود: هنگامی که افراد ورود به طرح را رزرو می‌کنند، اگر در حسابشان پول باشد، از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردارند و اگر حساب آنها خالی باشد، ‌برای سال آینده فرصت یک ماهه لغو و مبلغ طرح با ضریب یک محاسبه خواهد شد. 

سعیدیان فر درباره میزان سهمیه‌ای که امسال برای خبرنگاران در نظر گرفته شده گفت: میزان سهیمه معادل سال گذشته و همان سه درصد قبلی است و تغییر نکرده  است. برای سال آینده نیز در حدود ۲هزار سهمیه طرح ترافیک برای اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است.

او درباره دریافت طرح ترافیک بیماران خاص، جانبازان و معلولین گفت: مانند رویه سال‌های گذشته، جانبازان با مراجعه به بنیاد شهید و بیماران نیز به نهادهایی که سهیمه بیماران را برای آنها صادر می‌کردند برای ثبت نام مراجعه کنند. 

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: همانند آنچه برای خبرنگاران در نظر گرفته شده و تا تعیین تکلیف طرح جدید، طرح قبلی‌ اعتبار دارد، برای جانبازان و بیماران خاص نیز  تا ساماندهی سهمیه سال جدید، ‌سهمیه قبلی تمدید خواهد شد. وسایل برقی و هیبریدی نیز از تخفیف ۹۰ درصدی برخوردارند. 

سعیدیان‌فر درباره شرایط طرح ترافیک برای مالکان و مستاجران در محدوده طرح گفت: مستاجران نیز با اتمام زمان قرار داد باید برای بارگذاری مدارک جدید به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند. همچنین مالکین نیز در صورت پرداخت عوارض نوسازی و پسماند و عوارض خودرو نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ندارند و سیستم به صورت اتوماتیک برای آنها طرح در سال ۹۹ تمدید خواهد شد. اما مالکان حاضر در محدوده طرح نیز باید ورود به طرح را رزرو کنند و قبل از ۵ عصر و بعد از ۸:۳۰ صبح رایگان خواهد بود. 

او درباره شرایط ورود به طرح ترافیک در روزهای آلوده گفت: امسال مکلف هستیم در روزهایی که شاخص کیفیت هوا از عدد ۱۰۰ عبور کند، تعرفه طرح ترافیک ۵۰ درصد افزایش یابد، و اگر از ۱۵۰ عبور کند،‌ تعرفه ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز