خبرگزاری کار ایران

افتتاح پرحاشیه زیرگذر یک‌طرفه استاد معین/ قول شهردار به معترضان برای دو طرفه‌ شدن زیرگذر

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۶۴

رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح زیرگذر استاد معین گفت: در ابتدای آغاز به کار دوره پنجم مدیریت شهری لیست بلندبالایی از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی وجود داشت و تلاش کردیم آنها را به سرانجام برسانیم و از ۷۰ پروژه نیمه‌تمام در سال ۹۷، در حدود ۱۷ ‌پروژه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در آیین افتتاح زیرگذر استاد معین که با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و جمعی از معاونان شهردار برگزار شد، گفت: به عنوان رئیس شورا از ابتدا مراحل ساخت پروژه را پیگیری می کردم و از ابتدا مردم محله استاد معین می‌گفتند با آن موافق نیستند و برخی می گفتند تنها هدف رساندن راه به پروژه های بزرگ محله است.

هاشمی ادامه داد: در آن زمان کسی از طرف شورایاران سراغ ما نیامد. در دوره جدید یکی دوبار شورایاران در مراسم ها بحث افتتاح یکطرفه و دوطرفه را مطرح می کردند اما هیچوقت درخواست و نامه ای برای ملاقات و بررسی به شورای شهر نیامد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از شورایار عزیزی که امروز اعتراض داشت و گفت ما را در شورای شهر راه ندادند می خواهم بگویند آیا مکتوب درخواست خود را به شورای شهر داد و یا درخواستی برای ملاقات داشت؟ هیچوقت این اتفاق نیفتد.شورایاران قرار است به ما مشورت دهند و نظرات آنها را بررسی کنیم و به مقامات اجرایی بدهیم، اگر درخواست مکتوبی قبلا نوشتید برای من بیاورید و ببینیم در شورای شهر چگونه طی شده است، اما یادم نمی آید چنین موضوعی به عنوان معضل به شورا آمده باشد.

او درباره ساخت این زیرگذر اظهار داشت: تونل به گونه ای ساخته شده که امکان افتتاح دوطرفه آن فراهم است و حتما بررسی پلیس و دستگاه های ذی ربط در نظر گرفته می شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به آغاز دهه فجر اشاره کرد و گفت: در شرایطی هستیم که بحران های متعدد کشور را تهدید می کند و باید بتوانیم با هم افزایی از این مشکلات عبور و سعی کنیم به مردم خدمت و معضلات را حل کنیم.

او با اشاره به پروژه های نیمه کاره ای که در ابتدای کار دوره پنجم مدیریت شهری وجود داشت گفت: در ابتدای آغاز به کار دوره پنجم مدیریت شهری لیست بلندبالایی از پروژه های نیمه تمام عمرانی وجود داشت و تلاش کردیم آنها را به سرانجام برسانیم و از ۷۰ پروژه نیمه تمام در سال ۹۷، در حدود ۱۷‌پروژه افتتاح شد و پیشرفت خوبی در به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام داشتیم.

او ادامه داد: در سال ۹۸ نیز بخشی از پروژه ها افتتاح و بخشی از آنها پیشرفت مناسبی داشته است.

هاشمی ضمن تشکر از آقای حناچی و معاونت فنی و عمرانی گفت: آنها با درایت کارها را دنبال کردند، چرا که این پروژه سختی بود و به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه زیرگذر استاد معین یک پروژه فرامنطقه ای است، به مشکلاتی که چنین پروژه هایی برای مردم محلی ایجاد می کنند، اشاره کرد و گفت: این یک پروژه فرامحلی است و به همین دلیل برای محلات مشکلاتی را ایجاد می کند چرا که به کل شهر و چند منطقه سرویس می دهد، اما محدودیت هایی را برای خود محله ایجاد می کند. به نظر می آید این پروژه محله را راضی نکرده است و امروز در آیین افتتاح نیز شاهد اعتراض ساکنان محل بودیم. باید با بررسی های دقیق و کارشناسی معضلاتی که ایجاد می کند را کاهش دهیم و با همفکری معاونین شهردار مشکلات محلی کاهش یابد.

به گزارش ایلنا، افتتاح یکطرفه زیرگذر استاد معین با حاشیه هایی همراه بود. در ابتدای مراسم عده‌ای نسبت به افتتاح یکطرفه زیرگذر اعتراض داشتند. این افراد که در بین آنها دانش‌آموز و اعضای شورایاری محلات منطقه ۹ نیز حضور داشتند، درخصوص این افتتاح شعارهایی سر دادند و از طرفی ساکنان محلی هم می‌گفتند، افتتاح یکطرفه بار ترافیکی منطقه را کاهش نمی‌دهد.

پیروز حناچی (شهردار تهران) به پاسخگویی و آرام کردن معترضان پرداخت و به آنها قول دو طرفه شدن زیرگذر را داد.

در همین رابطه یکی از ساکنان محله به خبرنگار ایلنا گفت: بار ترافیکی این منطقه بیشتر از جنوب به شمال است و کسانی که نمی‌خواهند به سمت آزادی بروند و بار ترافیکی آن ناحیه را تحمل کنند، با دو طرفه بودن زیرگذر، می توانند به بزرگراه‌های محمدعلی جناح و شیخ فضل الله دسترسی راحت تری داشته باشند، در حالی که حالا زیرگذر به صورت یکطرفه و از شمال به جنوب افتتاح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز