خبرگزاری کار ایران

۵۲ درصد مالیات کشور را تهرانی‌ها می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۰۸۱

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درباره تحقق پذیری بودجه سال آینده شهرداری گفت: به رقم مشکلات اقتصادی آماری که در بودجه شهرداری تهران به عنوان منابع درآمدی دیده شده دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد مظاهریان در نشست خبری که به منظور تبیین ارائه لایحه بودجه شهرداری برگزار شد، گفت: امسال دو بار بودجه ارائه کردیم، ارائه متمم بودجه یکی از موارد نادر بوده که امسال در شهرداری تهران انجام شد و این متمم در جهت شفافیت لازم بود. در هفته گذشته متمم بودجه به تصویب نهایی شورا رسید و بلافاصله لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ توسط شهردار تقدیم شورا شد.

او ادامه داد: اتفاق مهمتر این بود که انتظار دکتر حناچی مبنی بر نگاه متفاوت به بودجه و نزدیک کردن آن به چیزی که مدنظر شورا قرار دلشت و مردم در آن بیشتر دیده می شوند بود و می خواستند  یک تغییر خاص دراین بودجه ایجاد شود.

مظاهریان تصریح کرد: مهمترین نکته تغییر نگاه در بودجه است. تهران در طی ۱۰۰ سال گذشته با این ویژگی که افرادی را جذب کند تا کارهای عظیم شهری را انجام دهند شناخته می‌شد و همواره شهرداران به اجرای پروژه های بزرگ شناخته می شوند.‌ اما نوع متفاوت نگاه مدیریت شهری دوره پنجم وجه تمایز آن با دوره‌های پیشین است.‌

او تاکید کرد: برگرداندن پروژه‌ها به درون محلات نقطه تفاوت ما است و خانواده‌ها و شهروند تهران با مسائلی در محیط زندگی مواجه هستند که با پروژه‌های بزرگ مقیاس متفاوت است و به همین دلیل محله محوری در اولویت بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

مظاهریان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور افزایش ۲۵ درصدی بودجه چقدر در دسترس و تحقق پذیر است گفت: این اقتصاد کلان کل مجموعه کشور را شامل می شود و شهرداری لازم نیست از همه شاخص ها تبعیت کند. ۵۲ درصد کل مالیات کشور را تهرانی ها می پردازند و به رقم مشکلات اقتصادی آماری که در بودجه به عنوان منابع درآمدی دیده شده است دور از دسترس نیست. از طرفی تلاش ما این است که خودمان را تسلیم نکنیم و با توجه به وضعیت فعلی آنرا دور از دسترس نمی بینیم.

معاون شهردار تهران درخصوص اینکه انتظار می رفت رقم بیشتری برای خرید اتوبوس ها درنظر گرفته می‌شد اظهار داشت: درباره حمل و نقل عمومی اتفاق نظر وجود دارد اما تحقق پذیری نیز مساله مهمی است. برای مثال هیچوقت تعداد مشخصی اتوبوس وجود ندارد و باید سفارش داده شود تا آماده گردد و در جلسه ای که هفته گذشته تشکیل شد تنها ۴۰ اتوبوس آماده فروش وجود داشت که بتوانیم آنرا بخریم و مجموعه ارقامی که گفته شد به نظر می رسد حوزه حمل و نقل را پشتیبانی می کند و از طرفی تحقق پذیر است.

مظاهریان در پاسخ به سوال دیگری درباره سهم بودجه اجتماعی که کاهش یافته است گفت: افزایش قابل قبولی داشته و با این رقم روزانه بیش از یک و نیم میلیارد تومان تنها در فضاهای اجتماعی صرف می شود که جدای از بخش های هزینه حقوق است. بودجه‌ای برای تامین دو گرمخانه جنرال که در کشور به نوبه خود بی نظیر است در نظر گرفته شده است. برای توسعه گردشگری منطقه سرخه حصار و دره فرحزاد نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین درباره توسعه راسته‌های فرهنگی و مرکز آیینی صبا و برنامه تهران ۱۴۰۰ از دیگر شاخص هایی است که درنظر گرفته شده است.

مظاهریان در خصوص تحقق پروژه‌های عمرانی که در بودجه سال ۹۹ در نظر گرفته شده گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی از جمله خطوط ۶ و ۷ مترو و برج میلاد جزو پروژه‌هایی هستند که به دلیل تعجیل در زمان افتتاح کامل نشده بودند. به ظاهر این پروژه‌ها به فعالیت ادامه می‌دادند ولی کامل نبودند که ما مجبور شدیم در مدیریت شهری جدید هزینه‌های دیگری را در این پروژه‌ها انجام دهیم. به تفکیک هزینه‌های که در بخش مترو انجام خواهد شد به خط ۶مترو، ۸۰۰ میلیارد تومان خط ۷مترو ، ۵۰۰ میلیارد تومان و خطوط آنتنی ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

او در ارتباط با توسعه خط ۱۰ مترو تهران نیز گفت: این خط در منطقه ۲۲ راه اندازی خواهد شد که مبنای آن مشارکتی است. نوع شهرسازی این منطقه این امکان را می‌دهد که این خط به صورت TOD ساخته شود که بر این اساس تا شعاع‌محور ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری امکان سرمایه‌گذاری فراهم شود و انتفاع آن صرف ایجاد خط شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم عمل به تکالیف حوزه ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری از جمله تعدیل ۶ درصد از نیروهای ناکارآمد و جذب سه درصد از افراد نخبه اظهار داشت: در نیمه اسفند ماه جلسه‌ای اختصاصی در حوزه منابع انسانی برگزار خواهیم کرد و خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم داشت. همچنین برنامه‌های خود را در حوزه منابع انسانی در شهرداری برای سال آینده اعلام می‌کنیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: مسائل زیادی در این حوزه از جمله تراکم نیروی انسانی و بهره‌وری نیروها نسبت به مأموریت‌ها وجود دارد در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، رویکرد ما، تعدیل نیروها نیست. نیروی انسانی در شهرداری در مقیاس مسئولیت‌ها عدد بالایی است که من به دلایل آن وارد نمی‌شوم اما این افراد در حال حاضر جزئی از خانواده شهرداری هستند. از سوی دیگر، مردم می‌خواهند بدانند آیا پولی که پرداخت می‌کنند، هدر می‌رود یا نه؟ در این رابطه ما باید بتوانیم بهره‌وری نیروی انسانی در شهرداری را افزایش دهیم.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصاب دبیران هیئت تخلفات در شهرداری و برخی از شائبه‌ها در خصوص انتخاب این افراد گفت: بر اساس اعلام شهردار تهران، گزارش تخلفات باید طی مدت سه ماه رسیدگی شود. برخی موارد بوده که پرونده‌ای دو تا سه سال در هیئت رسیدگی باقی مانده و عملاً معنای خودش را از دست داده بنابراین ما برای آنکه زمان رسیدگی پرونده‌ها در هیئت تخلفات را افزایش دهیم، دو هیئت تخلف به هیئت تخلفات شهرداری اضافه کرده‌ایم؛ این افزایش به معنی افزایش تخلفات در شهرداری نیست بلکه برای رسیدن به زمان اعلام شده است. در حال حاضر در وزارت راه و شهرسازی ۱۲ هیئت تخلفات وجود دارد.

مظاهریان اضافه کرد: به برخی افراد اتهاماتی زده می‌شود که این اتهامات هرگز تائید نمی‌شود و نباید اتهام‌زنی شود. افرادی که به عنوان هیئت رسیدگی به تخلفات انتخاب می‌شوند باید به گونه‌ای باشند که فردی که برایشان حکم صادر می‌کند، آن حکم را از این فرد بپذیرد. همچنین این اعضا به هیئت عالی تخلفات ریاست جمهوری معرفی می‌شوند و تمام مراحل نظارتی را طی می‌کنند. سپس این اسامی تائید شده اعلام می‌شوند بنابراین تمامی این افراد موجه هستند. جامعه ما از اتهاماتی که هیچ‌وقت اثبات نمی‌شود، خسته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز