خبرگزاری کار ایران

حناچی خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی حقوق پرسنل شهرداری در لایحه بودجه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۸۵

شهردار تهران از اختصاص ۴۷ درصد بودجه سال آینده شهرداری تهران به فعالیت‌های عمرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را تقدیم هیات رئیسه شورای شهر کرد.

پیروز حناچی در این باره گفت: امروز مطابق قول بلافاصله بعد از متمم بودجه، بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را تقدیم شورا خواهیم کرد و مطابق برنامه مصوب شورا رعایت سقف پیش بینی شده را خواهیم داشت.

او به مهمترین نکات بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: رقم کل بودجه نسبت به سال گذشته ۲۴ و ۹ دهم درصد افزایش خواهد داشت و سقف بودجه بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: تعیین این رقم با توجه به شرایط اقتصادی کشور نشان می دهد تلاش ما برای رونق اقتصادی شهر است و تلاش می کنیم شرایط بد اقتصادی را از تهدید به فرصت تبدیل کنیم.

او ادامه داد: رقم کل بودجه، در حدود ۲۵ درصد افزایش دارد و رقم بودجه های عمرانی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

حناچی با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی هزینه ها گفت: سهم درآمدهای پایدار از ۳۴ درصد سال جاری به ۳۷ درصد افزایش و جمع درآمدها ۱۵ هزار و ۲۲ میلیارد است که مجموع درآمدها ۴۰ درصد از مجموع هزینه ها بیشتر شده که نشان دهنده مثبت بودن تراز عملیاتی شهرداری است.

او تاکید کرد: منابع درآمدی براساس سیاست های کلان مدیریت شهری پیش بینی شده است.وی افزود: مبلغ بودجه ردیف های تملک سرمایه و دارایی ۴۳ درصد نسبت به سال جاری رشد داشته و به ۱۴هزار و ۳۳۱ میلارد ریال افزایش یافته است.

او درباره مبلغی که برای بازپرداخت دیون و بدهی ها در نظر گرفته شده، گفت: مبلغی بالغ بر ۴هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی درباره مهمترین شاخصه بودجه سال آینده گفت: پیاده سازی برنامه اولویت محور تحقق پذیر شورا برمبنای مدیرت محلات مهمترین شاخصه بودجه سال آینده است و ۱۰۹ پروژه بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

او اظهار داشت: بخش عمده ای از بودجه ها در مقیاس محلی تعریف شد که یکی از اصلی ترین خصیصه های بودجه ۹۹ خواهد بود‌.

وی درباره بودجه ای که برای حوزه حمل و نقل، ترافیک و عمران درنظر گرفته شده گفت: برای توسعه خطوط مترو ۳ هزار و ۴۲۰ میلیاد تومان دیگر گرفته شده است. همچنین برای خرید اتوبوس و مینی بوس ۵۰۰ میلیارد تو مان درنظر گرفته شده است.

او ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناسب سازی پیاده رو ها و ۳۰۰ میلیارد تومان خیابان کامل در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر بزرگراهی در سطح شهر اختصاص یافته است.

حناچی گفت: ۵۳۰ میلیارد تومان برای پروژه های مهم اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده است. برای احداث بوستان های محلی در مناطق حدود ۲۰۰ میلیارد تومان منظور شده و به منظور بهبود و مدیریت پسماند مبلغ ۱۰۰ میلیارد اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: برای ایمنی و مدیریت بحران هزار میلیارد تومان و ۷۶ میلیارد تومان نیز برای احداث و تکمیل پایگاه های مدیریت بحران تخصیص داده شده است.همچنین ۲۶ میلیارد تومان برای سامانه هشدار سیل و احداث دکل ها منظور شده است.

وی تصریح کرد: برای توسعه، مدیریت و هوشمندسازی تهران مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: پیش بینی مبلغ ۷۹۰ میلیارد تومان برای بازنشستگی و بازخرید نیروهای شهرداری در بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده است.

حناچی درباره حقوق و مزایا نیز گفت: در بودجه سال ۹۹ شاهد افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایا نسبت به سال ۹۸ هستیم.

او افزد: مبلغ کمک هزینه سازمان ها و شرکت ها در مجموع ۱۰ درصد افزایش یافته که با توجه به تورم نشان دهنده کاهش وابستگی آنها به شهردارری است

ویدر پایان گفت: در مجموع در بودجه سال ۹۹، ۴۷ درصد به فعالیت های عمرانی، ‌۳۸ درصد هزینه ای و ۱۵ درصد تملک مالی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز