خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو‌ با ایلنا مطرح شد؛

هنوز هیچ برنامه‌ای برای پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس اجرایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۶۷۹

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره آگاهی‌رسانی به دانش‌آموزان در خصوص کرونا ویروس گفت: اگر قرار باشد، برای آموزش پیشگیری از ویروس کرونا کاری در کشور انجام شود، یکی از مجاری که باید آگاهی‌بخشی از طریق آن صورت بگیرد، وزارت آموزش و پرورش است.

«مهرزاد حمیدی» معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای آموزش به دانش آموزان جهت پیشگیری از کرونا ویروس گفت: اکنون در حال همکاری با وزارت بهداشت هستیم و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم. از طرف دیگر وزارت بهداشت پیش‌بینی‌های لازم را در نظر دارد و اتخاذ خواهد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش توضیح داد: خوشبختانه هنوز نمونه کرونا در داخل کشور دیده نشده است، از این رو فعلا کار پیشگیری را در مدارس شروع نکرده‌ایم.

حمیدی در پاسخ به این سوال که آیا دانش‌آموزی در مدارس به ویروس کرونا مشکوک بوده است یا خیر؟ گفت: مستندات ما در این زمینه تنها وزارت بهداشت است و همانطور که گفتم تاکنون وزارت بهداشت هیچ مورد مشکوکی از کرونا را تایید نکرده است. ما نیز در این خصوص کاملا با وزارت بهداشت هماهنگ هستیم.

وی درباره آگاهی‌رسانی جهت پیشگیری از کرونا ویروس در مدارس بیان کرد: وزارت بهداشت در حال کسب آمادگی‌های لازم در زمینه بررسی کرونا ویروس در کشور است، اگر قرار باشد که برای پیشگیری و آموزش در زمینه کرونا کاری انجام شود، یکی از مجاری که باید آگاهی‌بخشی از طریق آن صورت بگیرد، وزارت آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی‌های لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان انجام شده و هر زمان که ضرورت باشد، انجام خواهد شد. وزارت بهداشت هنوز در بررسی‌هایش به مورد مشکوکی که تایید شود، برخورد نکرده است.

حمیدی در پایان گفت:‌ آمادگی لازم وجود دارد تا هر وقت که لازم باشد، آگاهی بخشی سراسری انجام دهیم مانند آنچه درباره ویروس آنفولانزا انجام دادیم و توانستیم آگاهی مورد نیاز دانش‌آموزان را ارائه دهیم. در هر صورت امیدواریم کرونا ویروس به ایران وارد نشود.

«حسن ضیاءالدینی» مدیر کل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آموزش‌ پیشگیری از ویروس کرونا توضیح داد: قرار شده درباره کرونا ویروس تنها وزارت بهداشت و دکتر گویا صحبت کنند. در این باره فقط کارگروه وزارت بهداشت اطلاع خواهد داد.

وی درباره آموزش پیشگیری از ویروس کرونا در مدارس گفت: هنوز هیچ برنامه‌ای برای پیشگیری کرونا ویروس اجرایی نشده است، زیرا کارگروه وزارت بهداشت باید به ما اعلام کند که چه اقداماتی باید انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز