خبرگزاری کار ایران

توضیح معاون استاندار تهران درباره چرایی عدم تخریب هتل آرینا

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۵۰۱

معاون عمرانی استاندار تهران درباره عدم تخریب هتل آرینا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تقی زاده، معاون عمرانی استانداری در نشست خبری با اشاره به دستور استاندار مبنی بر شفاف‌سازی ماموریت‌‌ها و اقدامات عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تهران گفت: در دبیرخانه هیات حل اختلاف استان تشکیل جلسه داده می‌شود که در همین جلسات هم موضوع لواسان و رئیس شورای شهر آن که فقط یکی از تخلفاتش ساخت و سازهای غیر مجاز بود، بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه این فرد برای همیشه از حضور در جایگاه شورای شهر محروم شده است، افزود: علی‌رغم همه فشارهایی که به مجموعه استانداری و شخص استاندار وارد شد اما پرونده پیگیری شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه شوراهای شهر گلستان، بومهن و رودهن نیز تخلفاتی داشته‌اند، گفت: در حوزه ساخت سازهای غیرمجاز کمیسیون های ماده ۱۰۰ موظف هستند که اصول را رعایت کنند و در صورتی که ساختمانی خارج از اصول باشد رای آن قلع و قمع خواهد بود و ما هم بر آن تاکید داریم.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه به استناد حفظ اراضی باغات جهاد کشاورزی با هماهنگی فرمانداری برای موارد ساخت و سازی که در زمین‌های کشاورزی انجام می‌شود، اقدام می‌شود، عنوان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۲۵۰۰ مورد بر اساس گزارش جهاد کشاورزی قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیر مجاز بوده است.

وی درباره تخریب نشدن هتل آرینا گفت: موضوع این هتل این است که ساخت آن در حریم شهر اوشان و فشم بوده که بر اساس کمیسیون ماده ۹۹ رای به غیر مجاز بودن بخشی از بنا داده شد، اما صاحب هتل با حضور در دیوان عالی آنها را قانع کرد که تخلفی صورت نگرفته است.

تقی‌زاده گفت: این موضوع بین دیوان و مجموعه استانداری در حال رفت و برگشت است و طبقه هشتم این هتل محل اختلاف است که منتظر حکم دیوان عالی هستیم.

وی همچنین درباره آلودگی هوای تهران گفت: براساس آمار از سال ۹۰ تاکنون آلودگی هوا روند کاهشی داشته و با وجود اینکه شاخص ها تغییر کرده در سال ۹۰، ۱۶۴ روز ناسالم، در سال ۹۲، ۹۸ روز ناسالم، در سال ۹۳، ۷۵ روز ناسالم، در سال ۹۴، ۷۲ روز ناسالم، در سال ۹۶، ۹۶ روز ناسالم، در سال ۹۷، ۴۲ روز ناسالم و در سال ۹۸، ۶۰ روز ناسالم داشتیم.

وی ادامه داد: اگر به منابع آلاینده نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بنزین سوزها در حال حاضر سهم کمتری دارند و این به دلیل اقداماتی است که انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: ما درخصوص اجرای طرح کاهش در سال آینده اعلام کرده ایم تا زمانی که نتیجه ارزیابی اعلام نشود هیچ مصوبه ای از جمله افزایش عوارض در هیات تطبیق نباید تایید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز