خبرگزاری کار ایران

جمالی‌نژاد:

۱۶ هزار پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح می‌شود/ فرسوده بودن ۷۹ درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۶۱

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خرید نوسازی و بهسازی اتوبوس‌ها را تا پایان سال پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی نژاد صبح امروز در مراسم رونمایی از ماشین آلات شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر و دهیاری‌ها گفت: در مراسم امروز از ۵۱۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی، خدماتی و تجهیزات تولید شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی طرف قرارداد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رونمایی شد.

او با اشاره به اینکه این ماشین آلات‌ در اختیار شهرداری ‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها قرار می گیرد گفت: از سال ۹۳ تاکنون در مجموع بیش از ۱۴ هزار دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، عمرانی و تجهیزات مورد نیاز مدیریت روستایی و شهری از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تامین و به شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها واگذار شده است.

جمالی نژاد گفت: این خودروها و تجهیزات شامل خودروهای آتش نشانی نیمه سنگین، لباس عملیاتی آتش نشانی، تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانی، مینی بوس، کمپرسی سبک و سنگین است، افزود: در سال آینده نیز در بودجه سنواتی خرید تجهیزات دیگر پیش بینی شده است. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مورد پروژه‌های عمرانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: خوشبختانه در دهه فجر تعداد زیادی پروژه عمرانی افتتاح می‌شود و ۱۶ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است که تعداد پروژه‌هایی که کلنگ زده می‌شود، بسیار کم است چرا که تصمیم گرفته شده که افتتاح پروژه‌ها اطلاع رسانی شود.

جمالی نژاد گفت: این پروژه‌های عمرانی فارغ از ۴۰ هزار پروژه‌ای است که با بسیج سازندگی درحال اجرای آن است و این پروژه‌ها از نظر ریالی افزایش یافته و شاهد رشد ۷۶ درصدی پروژه‌های عمرانی هستیم و ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برآورد مالی این پروژه‌ها است.

او تاکید کرد: افزایش پروژه‌های عمرانی نشان می دهد که همه مدیران عزم خود را جزم کردند تا شاهد جهش و سونامی عمرانی در کشور باشیم. 

جمالی نژاد، در پاسخ به خبرنگار ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای شهرداری ها که معاون اول رئیس جمهور قول آن را داده بود، اظهار کرد: متاسفانه ۷۹ درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و قرار بود این اتوبوس ها نوسازی و بهسازی شود که خوشبختانه جلسات زیادی برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد و امیدواریم عملیاتی شود.

او تصریح کرد: بر همین اساس قرار بود ۲ هزار دستگاه اتوبوس نوسازی و ۳ هزار دستگاه خریداری شود و در ردیف بودجه عمومی نیز ۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شد که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص دهد. 

جمالی نژاد از افزایش بودجه اوراق مشارکت در سال آینده خبر داد و گفت: همچنین برای سال آینده بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و انتظار داریم با توجه به شرایط سخت اقتصادی این اوراق مشارکت کمک کننده باشد. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در پاسخ به این سوال که آیا دوهزار میلیارد تومان اوراق سال جاری تخصیص داده شده است گفت: تاکنون تخصیص داده نشده اما معمولا تا پایان سال این بودجه‌ها تخصیص داده می‌شود و امیدواریم برای حمل و نقل عمومی کامل تخصیص دهند.

وی در مورد وضعیت متروی پرند نیز گفت: خطوط حمل و نقل ریلی به خوبی توسعه یافته است و امیدواریم تا ابتدای سال آینده افتتاح شود.

جمالی نژاد در مورد قول بانک مرکزی برای خرید اتوبوس نیز گفت: بانک مرکزی تازه قول داده و پیگیر موضوع هستیم تا این قول اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز