خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

افتتاح ۱۰ هزار مدرسه در بهمن ماه سال جاری/ پرداخت معوقات فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۲۸

وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۱۰ هزار مدرسه در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به معوقات فرهنگیان گفت: طبق وعده بنا شد از اول مهر رتبه بندی را اجرا کنیم که انجام شد و معوقات سه ماه پیش نیز پرداخت شده است.  کسانی که باید در رتبه اول قرار می‌گرفتند، می‌بایست در آزمونی شرکت کنند که در دوشنبه هفته گذشته برگزار شد و امتیازات آنها نیز در همین ماه محاسبه می‌شود. 

وی ادامه داد: تلاش شد رتبه بندی برای بیش از ۷۰۰ هزار معلم عملی شود اما برخی همکاران ما مشکلاتی دارند مانند کسانی که در یک رتبه ای توقف کرده بودند یا در منطقه روستایی و محروم خدمت می‌کردند و ما سعی کردیم این دوره توقف را هم در نظر بگیریم. در این میان معلمانی بودند که در مهرماه و روزهای بعد از آن ارتقا می‌یافتند و وقتی طرح را اجرا کردیم در رتبه قبلی بودند که ما آن را اعمال و از امتیاز رتبه بعدی استفاده کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی از همکاران ما هستند که مامور در بخش‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان هستند و دایره شمول رتبه بندی را برای آنها هم توسعه دادیم.

وی افزود: برخی از همکاران ما در نیمه اول سال بازنشست شدند که رتبه بندی شامل آنها نشده است اما با حداکثر مساعدت تلاش می‌کنیم همکاران بازنشسته شده در سال جای از رتبه بندی استفاده کنند که هنوز قطعی نشده است. به طور کل اعتبار طرح رتبه بندی دو هزار میلیارد است و برای سال آینده چهار هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است اما از این پس، ارتقای رتبه همکاران مستلزم شرکت در آزمون های صلاحیت حرفه‌ای و بدست آوردن امتیاز است.

حاجی میرزایی درباره معوقات فرهنگیان گفت: ما حدود ۳۵۰۰میلیارد تومان در هرماه بابت حقوق معلمان پرداخت می‌کنیم و سعی شده پرداخت حقوق‌ها سر موقع باشد. تعدادی از معلمان هستند که بخشی از اوقات فراغت خود را حق التدریس به کلاس می روند که معوقات آن باقی مانده ولی همه تلاش ما این است که بدون بدهی سال آینده را آغاز کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر کسر ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان گفت: کسر این میزان منطقی نیست از این رو گروهی برای ارزیابی دقیق مساله مامور شده‌اند. همچنین ما حدود ۲۰ هزار کلاس را در مهر ۹۸ افتتاح کردیم و پیش بینی شده ۱۰ هزار مدرسه در بهمن افتتاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز