خبرگزاری کار ایران

محمدی تقی‌زاده خبرداد:

تمهیدات لازم برای ورود دانشجویان ایرانی از چین/ ضرورت اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۲۹

معاونی هماهنگی و عمرانی استاندار تهران درباره تمهیدات لازم برای ورود دانشجویان ایرانی از چین را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی،‌ فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران که درباره ضرورت اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران و ایجاد قرارگاه زیست پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: با اعلام وزارت بهداشت و وزارت‌خارجه و طی شیوع  کورونا در دو شهر چین تعدادی از هموطنان و دانشجویان کشور ما در این کشور حضور داشتند که قرار شد با تمهیداتی به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان ایرانی مقیم چین به 80 نفر می‌رسد، ادامه داد: برای ورود این افراد به کشور باید اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت بگیرد تا ناقل این بیماری به کشور نباشند.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: برای این دانشجویان از بدو ورودشان به کشور در فرودگاه امام‌(ره) اقدامات لازم صورت می‌گیرد و سپس با هماهنگی وزارت بهداشت محل نگهداری و قرنطینه آنها مشخص می‌شود و حدود دو هفته در محلی مناسب این افراد قرنطینه خواهند شد و پس از دو هفته اگر مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌توان اعلام کرد این افراد دارای بیماری کرونا هستند یا خیر؛ چراکه آزمایش‌های لازم باید صورت بگیرد. شاید هیچ‌کدام از این افراد ناقل این بیماری نباشند.

وی ادامه داد: مقرر شد شهرداری تهران هم تمهیدات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای جابجایی این افراد در صورت موارد مورد نیاز انجام دهد و در سطح استان تهران نیز اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری کورونا با هماهنگی وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

تقی‌زاده تصریح کرد: وزارت بهداشت مکلف به اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم درباره بیماری کورونا است و در این خصوص بیلبوردهای شهر تهران آماده اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری بیماری کورونا خواهد بود.

معاون استاندار تهران در پایان اظهار کرد: مدیریت بحران استان تهران تمامی هماهنگی‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده تا در صورت بروز و شیوع بیماری کرونا در استان تهران فضاها و مکان‌های قرنطینه مشخص باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز