خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

نتایج آزمایشات ۶ مورد مشکوک به کرونا در کشور منفی بود/ ابلاغ تمهیدات جدید وزارت بهداشت به تمام دستگاه‌‌های ذی‌ربط

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۲۷

رییس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان گفت: نتایج آزمایشات ۶ نفری که به عنوان موارد مشکوک به کرونا گزارش شده بودند، منفی بود.

«حسین عرفانی» رییس اداره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح آخرین اخبار از بیماری کرونا ۲۰۱۹، گفت: ۶ نفری که به عنوان موارد مشکوک به کرونا گزارش شده بودند، بررسی شدند و خوشبختانه علائم مثبت را نشان ندادند. 

وی در ادامه افزود: تاکنون در سطح کشور، هیچ موردی از ابتلا به کرونا اعلام نشده است و تمام موارد مشکوک منفی بوده‌اند. 

عرفانی با تاکید بر این که بیماری کرونا یک تهدید بین‌المللی است، گفت: سازمان جهانی بهداشت، در کنفرانس فوق‌العاده‌ای که روز گذشته (۱۰ بهمن) برگزار کرد، کرونا را یک نگرانی بین‌المللی با موضوع تهدید سلامت عمومی اعلام کرد. با توجه به اعلام سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت تمهیدات جدیدتری لازم را لحاظ کرده است. تمهیدات جدید وزارت بهداشت به تمام دستگاه‌‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است. حداکثر این ابلاغیه‌ها، ظرف دو روز آینده اجرائی شود. بنا بر این تمهیدات دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت موظف می‌شوند، سطح مراقبت‌های تشخیصی و پیشگیرانه خود را افزایش دهند.  

عرفانی گفت: آخرین بررسی‌ها ابتلا به کرونا را در سطح جهان ۹۰۰۰ نفر اعلام می‌کند. ۲۰ کشور موارد مثبت بیماری را گزارش داده‌اند. آخرین آمار  در خاورمیانه حاکی از  آن است که مورد مثبت بیماری در کشور امارات تشخیص داده شده است.  

وی در پایان گفت: در سطح وزارت بهداشت، هماهنگی‌های لازم، بین دستگاه‌‌ها ایجاد شده و دستورات لازم ابلاغ شده‌اند. وزارت بهداشت مجد است تا وضعیت را مستمر رصد کند. باید سطح آمادگی کشور با توجه به آخرین آمار استاندارد شود. امیدواریم موردی از ابتلای مثبت در کشور نداشته نباشیم. اما این آمادگی وجود دارد تا اگر ورود افراد مبتلا به کشور را داشتیم،  به سرعت شناسائی و اقدامات کنترلی بیماری در جهت جلوگیری از شیوع و بومی شدن ویروس انجام شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز